• La Bona Carn, aliments de qualitat a un sol clic

La Bona Carn, aliments de qualitat a un sol clic

Alimentació controlada i confortabilitat dels animals, les premisses de Joan Casas per garantir l'excel·lència dels productes que distribueix

    Joan Casas, de La Bona Carn
    Joan Casas, de La Bona Carn
    Aiats Agustí
    Periodista
    12 de Febrer de 2015
    Act. 12 de Febrer de 2015
    En Joan Casas Massaguer és del morro fi. Juntament amb un soci, Casas és propietari de La Bona Carn, una empresa modesta, amb mirada realista i uns estàndards de qualitat molt clars. La Bona Carn -el seu nom ho indica- és una companyia dedicada a seleccionar amb cura les carns que ven als seus clients online per dur-la a l'hora i al lloc indicats. Els compradors de Casas saben què volen i el tenen en consideració perquè saben el producte que desitgen i, a més, coneixen la cara de l'empresari, que també és el repartidor.

    Segons explica Casas, "som una petita empresa que va néixer fa cosa de quatre o cinc anys arran de la necessitat que vaig veure quan vaig mudar-me a viure a Barcelona; tot i que és una ciutat molt maca, en tema d'alimentació vaig trobar que estava per sota del que jo creia que hauria d'estar". Per l'emprenedor, a la ciutat "tot són supermercats i les petites botiguetes han de competir amb les grans superfícies" i, per tant, no poden oferir la qualitat que hom esperaria.

    Va ser en aquesta tessitura en què, afegint-hi la xarxa, va néixer La Bona Carn: "Internet va a l'alça i vaig proposar-me unir productes d'alta qualitat amb la possibilitat de fer-los arribar als interessats. Amb el meu soci, que és informàtic, vam muntar la plataforma i va començar l'empresa".

    La qualitat té un límit
    A La Bona Carn hi treballen dues persones de manera directa i 15 de manera indirecta. En Joan es manté realista i pragmàtic sobre el futur de l'empresa. El projecte de La Bona Carn "no està pensat per convertir-se en un McDonald's", explica l'empresari, que afegeix que "si arribo a tenir 500 clients i aquest és el màxim que puc assumir, seré feliç si els mantinc". I és ben cert que per mantenir la qualitat "no es poden pretendre economies d'escala".

    L'àrea d'acció d'aquest petit negoci s'escampa per les comarques del Vallès Oriental i Occidental, el Maresme, el Baix Llobregat i el Barcelonès, tot i que si la feina s'acumula també "es pot contractar un missatger". Però sempre que és possible en Joan en persona duu al client la seva comanda. En aquest contacte directe amb el client és on neix la confiança i Casas ofereix productes que no tenen al web: "La gent que compra, repeteix".

    Territori i proximitat 
    Un cop engegat el projecte, aquest celoní es va centrar en la qualitat delproducte: "La producció dels ramaders a qui jo compro és limitada però molt bona. Tots els nostres productes estan fets amb carn de Girona de la millor qualitat". Segons indica Casas, els productors amb qui treballa només tenen carns lliures de qualsevol contaminant, ja siguin colorants, potenciadors de sabors, farines, soges o blats de moro.

    A La Bona Carn aposten pelterritori, de manera que tots els productes són de proximitat: mongetes de Vilanova de la Muga; llet pura de vaca bullida la matinada anterior; poltre de Puigcerdà; carns de vedella, porc i gall d'indi provinents de les comarques gironines, etc.

    Tradició familiar renovada 
    Casas és de Sant Celoni i ja "provenia del món de la carn", per això, a l'hora de fer els contactes ha estat fàcil. El seu avi eracarnisser i durant la seva infància va poder aprendre com tractar la carn. Les coneixences i les amistats del món de la producció càrnica dels volts de Girona li fan confiança perquè, segons explica, "ja fa molts anys, inclús segles, que es fan les coses bé i amb els que treballem sónexperts".

    Créixer sense perdre valor
    Casas va aprofitar les classes i càpsules formatives deBarcelona Activa per millorar el web, així com l'assessoria en el camp del màrqueting tradicional i digital, que ara l'ajuden a enfocar el projecte per millorar-lo.

    El futur de La Bona Carn és seguir creixent, seguir millorant i "donar el fruit del nostre treball als nostres clients i amics". Casas vol passar dels 200 clients actius a una xifra superior per acabar de consolidar-se. Tot i això té clar que si es vol servir un producte excel·lent no es pot créixer de manera desmesurada. "Les hamburgueses les faig totes a mà, no vull comprar-me una màquina que fa 200 hamburgueses al minut, aquesta no és la filosofiade l'empresa", conclou.