23
d'Octubre
de
2014
La moda dels gintònics, com havia passat anteriorment amb el vi, ha generat un consum gurmet i ha creat una cultura gastronòmica basada a assaborir la qualitat. Això és part del que vol aconseguir Nomad Coffee Productions, una jove empresa catalana que busca incorporar al mercat espanyol la cultura del cafè alternatiu i d'especialitat. "Volem que es degusti la qualitat del cafè i sigui alguna cosa més que un consum rutinari", explica Jordi Mestre, fundador de l'empresa.
De la parada al mercat
Mentre en Jordi Mestre es trobava a Londres estudiant, va començar treballant en una parada ambulant – d'aquí el concepte nomad – on va endinsar-se en el món del cafè d'especialitat. Un parell d'anys més tard, ara Nomad Coffe Productions no només compta amb una botiga al centre de Barcelona sinó que també ofereix cursos de formació en cafès selectes, actua com a consultoria de creativitat, imatge i funcionalitat de negocis cafeters i organitza tot tipus d'actes.
Espanya va ser el mercat ideal on donar forma a la seva idea i el febrer del 2014 va iniciar la seva aventura. "Aquí la immensa majoria del cafè que es consumeix és comercial i hi ha poc coneixement del d'especialitat", explica Mestre, "però és un mercat potencial fantàstic per la seva atracció per la cuina i el tast". Tenint en compte que el cafè és la segona mercaderia més comercialitzada del món i el buit de mercat nacional, l'oportunitat era clara.
Donar a conèixer el mètode abans que el producte
"Podíem apostar per vendre el producte directament, però creiem que no tindria lògica si es desconeixia el que oferiem", assegura el fundador cafeter, "per això vam apostar per fer difusió de la idea d'una nova cultura de consum de cafè". Seguint amb aquesta coherència, Nomad Coffee Productions es dirigeix a negocis petits especialitzats que puguin crear tendència en lloc de vendre a l'engròs.
D'aquí s'entén que l'empresa no només se centri en la venda, sinó també en la divulgació del cafè d'especialitat. Centrar-se en aquest sector tan específic, però, també té un cost. "És un negoci més car i més arriscat, però també de més qualitat", apunta Mestre. Nomad Coffee Productions vol diferenciar-se de les grans marques i aquest és el primer pas per a fer-ho.
El futur de Nomad Coffee Productions
Mestre assegura que el pla actual és seguir creixent i difonent la cultura del cafè. L'empresa va comptar amb una inversió inicial d'uns 7.500 euros i actualment, amb l'ajuda de Barcelona Activa, busca finançament per obrir un nou local que aprofundeixi en l'objectiu de l'empresa i que s'inaugurarà al febrer de l'any que ve.
Nomad Coffee Productions compta amb un equip de tres persones i a Jordi Mestre l'acompanyen dos baristes amb coneixements especialitzats del sector cafeter, tant del comercial com de l'experimental. Ara per ara, segueixen centrats a treballar en l'àmbit català amb accions puntuals a la resta de l'Estat. "Volem una experiència relaxant i agradable", conclou Mestre, "i per això busquem un negoci que es preocupi més per la qualitat que per la quantitat".
De la parada al mercat
Mentre en Jordi Mestre es trobava a Londres estudiant, va començar treballant en una parada ambulant – d'aquí el concepte nomad – on va endinsar-se en el món del cafè d'especialitat. Un parell d'anys més tard, ara Nomad Coffe Productions no només compta amb una botiga al centre de Barcelona sinó que també ofereix cursos de formació en cafès selectes, actua com a consultoria de creativitat, imatge i funcionalitat de negocis cafeters i organitza tot tipus d'actes.
Espanya va ser el mercat ideal on donar forma a la seva idea i el febrer del 2014 va iniciar la seva aventura. "Aquí la immensa majoria del cafè que es consumeix és comercial i hi ha poc coneixement del d'especialitat", explica Mestre, "però és un mercat potencial fantàstic per la seva atracció per la cuina i el tast". Tenint en compte que el cafè és la segona mercaderia més comercialitzada del món i el buit de mercat nacional, l'oportunitat era clara.
Donar a conèixer el mètode abans que el producte
"Podíem apostar per vendre el producte directament, però creiem que no tindria lògica si es desconeixia el que oferiem", assegura el fundador cafeter, "per això vam apostar per fer difusió de la idea d'una nova cultura de consum de cafè". Seguint amb aquesta coherència, Nomad Coffee Productions es dirigeix a negocis petits especialitzats que puguin crear tendència en lloc de vendre a l'engròs.
D'aquí s'entén que l'empresa no només se centri en la venda, sinó també en la divulgació del cafè d'especialitat. Centrar-se en aquest sector tan específic, però, també té un cost. "És un negoci més car i més arriscat, però també de més qualitat", apunta Mestre. Nomad Coffee Productions vol diferenciar-se de les grans marques i aquest és el primer pas per a fer-ho.
El futur de Nomad Coffee Productions
Mestre assegura que el pla actual és seguir creixent i difonent la cultura del cafè. L'empresa va comptar amb una inversió inicial d'uns 7.500 euros i actualment, amb l'ajuda de Barcelona Activa, busca finançament per obrir un nou local que aprofundeixi en l'objectiu de l'empresa i que s'inaugurarà al febrer de l'any que ve.
Nomad Coffee Productions compta amb un equip de tres persones i a Jordi Mestre l'acompanyen dos baristes amb coneixements especialitzats del sector cafeter, tant del comercial com de l'experimental. Ara per ara, segueixen centrats a treballar en l'àmbit català amb accions puntuals a la resta de l'Estat. "Volem una experiència relaxant i agradable", conclou Mestre, "i per això busquem un negoci que es preocupi més per la qualitat que per la quantitat".