• Layer Boots, fetes per trepitjar l'èxit

Layer Boots, fetes per trepitjar l'èxit

Dues amigues lideren una nova marca de calçat "únic i exclusiu" que ja factura mig milió d'euros a l'any

Martina Gentile i Malen Feliz de Layer Boots
Martina Gentile i Malen Feliz de Layer Boots
Aiats Agustí
Periodista
19 de Gener de 2017
Dues amigues, la Martina Gentile i la Malen Feliz, van crear un parell de botes una tarda a casa d'una d'elles decorant-les amb collarets, teles, rúpies i abaloris duts de diferents països on havien viatjat. I aquell parell de botes van tenir un gran èxit al seu entorn, "la gent em parava pel carrer per demanar-me d'on eren aquelles botes", explica Gentile. Depsrés d'aquell primer parell de botes van decidir fer-ne més. Van fer quatre parells i les van vendre en línia. "Van volar", afirma Gentile. Després que s'esgotessin, van decidir llançar-se a l'aventura i emprendre. Així va néixer Layer Boots.

De qualitat i únic
"El que intentem és crear un calçat de qualitat, fet aquí, únic i especial", explica Gentile. Les botes de Layer Boots es produeixen a Alacant i la decoració es desenvolupa a l'estudi que la marca té al carrer de Ramon y Cajal de Barcelona. "Tot el producte és Made in Spain i les decoracions provenen de països com l'Índia, Tailàndia, Indonèsia o el Pakistan. La marca de botes d'estil bohochic s'inspira en l'estil Boho Californià i el West fashion, fusionant diverses cultures del món amb teles índies, collars afganesos, plomes, de manera que cada bota és única. Segons Feliz, "són decoracions que no trobaras enlloc més, d'aquí l'exclusivitat del producte".



Després de la primera col·lecció i un creixement exponencial, les vendes nacionals i internacionals es van disparar: "Rebíem comandes dels Estats Units, Austràlia, Brasil, França, etc.", expliquen les emprenedores.

La bota és un producte eminentment d'hivern. Però aquest parell d'emprenedores han aconseguit fusionar el seu producte estrella amb l'estiu: van crear la primera "sandàlia abotinada del món", afegint-hi el seu toc diferenciador. "Va ser la bomba, vam esgotar l'estoc en dues hores perquè no existia res semblant", exclama Feliz.

"La cosa va deixar de ser una afició i ens vam constituir en empresa l'any 2013", diu Gentile. L'èxit va venir també entre les famoses i Layer Boots va començar a aparèixer a revistes de moda, programes de televisió, blogs especialitzats. Aquesta onada va animar les emprenedores a obrir la seva primera botiga física al barri de Gràcia de Barcelona dos anys després d'haver començat l'aventura. Actualment Layer Boots té presència en 40 botigues multimarca a l'Estat espanyol i sis a l'estranger (Estats Units, França i Austràlia). Així mateix dóna feina a set persones entre l'estudi i la botiga.

A més, Layer Boots avui dia ha ampliat la seva carta de productes amb el llançament de quimonos, cinturons, polseres, biquinis i bosses amb l'enfocament boho de la marca.

Una marca nascuda global
Per la seva part, Feliz detalla que gran part de l'èxit d'aquesta marca de botes ha vingut gràcies a les xarxes socials que "permeten arribar a contactar amb gent que mai ens haguéssim imaginat, com ara famoses internacionals i programes de televisió". La imatge és un dels punts forts de Layer Boots, "intentem cuidar-la molt i tenim un estil molt definit", concreta l'emprenedora.

La vocació online d'aquesta empresa és clara -no només per la promoció-, tant que el 60% de la facturació ve de les vendes en línia, mentre que un 25% és dels multimarques i la resta de la botiga pròpia. Layer Boots és una d'aquelles empreses nascuda global, ja que el 40% de la seva facturació és a l'estranger.

L'empresa, que ha rebut el suport de Barcelona Activa, ha tancat el 2016 facturant 500.000 euros, doblant el volum de negoci respecte de l'any anterior. "Cada any hem duplicat la facturació", explica Gentile i apunta que de cara a aquest any els agradaria seguir amb aquesta tendència. "Per fer això estem reforçant l'estructura interna per enfortir-nos: més producció, més treballadors i obrirem una nova botiga pròpia", afegeix.