L’estiu és sinònim de vacances. Per a alguns, també de descans, mentre que per a d'altres ho és de fer excursions, voltar amunt i avall i no parar. Siguin quines siguin les teves escapades ideals, segur que la seva preparació és la part més feixuga i la que genera més conflictes amb la parella o els companys de viatge. I encara més si ho fas a última hora.
Nits d’hotel a bon preu i diferents
Unsheeping és una startup barcelonina que ha creat una aplicació perquè els turistes i hostes de negocis s’allotgin sense haver de pagar res per la nit, o si més no, una quota més reduïda.
Quan l’usuari es descarrega l’app, rep una llista de botigues, restaurants i comerços on, si fan alguna cosa, s’acumula un mínim d’un 5% del cost total que va a parar a una mena de guardiola. Com més productes i serveis s’adquireixen, més creix la suma de diners, la qual es destina a cobrir les despeses de l’hotel. Els més afortunats poden arribar a tenir una estada totalment gratuïta.
Com que el preu és el que mana en la majoria dels casos, per què no oferir ofertes com les dels supermercats? Això és el que proposa Stayforlong amb les habitacions dels més de 6.500 hotels amb els que ja treballen. El seu públic objectiu són famílies que acostumen a fer les reserves amb antelació i que tenen una mitjana de sis nits en les seves estades. Per això, aquests ofertes són l’oportunitat perfecta per rebaixar el cost de les vacances.
Seguint amb la idea de millorar l’experiència de l’usuari, Greencustomer aposta per donar veu al turisme sostenible. La seva proposta és un sistema que monitora la gestió dels recursos energètics dels hotels a través de la Internet de les Coses i que premia els viatgers més eficients.
El seu objectiu és reduir fins a un 45% l’impacte energètic dels clients amb la implantació del que anomenen green rooms. Aquestes habitacions compten amb sensors que registren els hàbits dels hostes i els ajuden a minimitzar la seva petjada al medi ambient.
Un turisme més inclusiu i social
I què passa amb les persones amb necessitats especials com els que han d’anar amunt i avall amb la cadira de rodes? El 12% del turisme dels Estats Units i l'11% de l'australià és turisme amb diversitat funcional. És a dir, un de cada 10 turistes va en cadira de rodes, però estan els hotels preparats? No tots, per això és imprescindible per a ells trobar establiments adaptats. El portal Omniroom s’encarrega d’oferir aquesta llista d’hotels perquè planejar les vacances no suposi cap odissea.
També amb vocació social va néixer la startup Guidd. Els creadors, dos germans del Pallars Sobirà, posen en contacte turistes i guies locals per impulsar les economies rurals.
Podríem dir que ofereixen experiències personalitzades, ja que és el viatjant qui fa una petició a través del web i ells responen amb la destinació i les activitats que més s’adeqüen al que busca. Això sí, sempre serà en el territori local, per dinamitzar l’economia de proximitat, i amb guies de la zona, que són els que millor la coneixen.
L’emoció d’una destinació desconeguda
Per als qui hagin de planificar encara el viatge de zero, o per als qui no tinguin res planejat, una bona opció és Waynabox. Amb un preu inicial de 150 euros per persona, proposa viatges de cap de setmana a destinacions sorpresa.
Només cal registrar-se, descartar les ciutats que ja s’han visitat i tenir paciència. Dos dies abans de la data escollida, la startup avisa l’usuari sobre la destinació.
La seva tecnologia els permet buscar el viatge més assenyat per a cada perfil: grups d’amics, parelles, hores de sortida... i sempre amb el mateix preu base, el qual només ascendeix si es volen escollir serveis addicionals com descartar més d’una ciutat o escollir l’hora de sortida i arribada.