La startup Literup és la primera xarxa social gamificada del mercat. Ofereix una eina professional per a escriptors que permet escriure llibres des de diferents dispositius a través d'una tècnica d'aprenentatge que trasllada la mecànica dels jocs a l'àmbit educatiu-professional amb la finalitat d'aconseguir millors resultats.
En una entrevista a Europa Press amb motiu del 4YFN, els cofundadors de Literup, Meritxell Terròs i Jose Molina, expliquen que es tracta d'una plataforma "senzilla i intuïtiva" en la qual els escriptors poden crear fitxes dels seus personatges, escenaris i guardar notes sobre els seus escrits, i accedir a la informació des de qualsevol dispositiu.
Els autors que es donin d'alta a la startup han de triar el seu gènere literari predilecte i "defensar-lo" amb els seus relats per guanyar punts a través d'esdeveniments i cursos literaris que ajuden al fet que els esborranys pugin de nivell. "Els punts que es guanyen es poden canviar per cursos, llibres i avatars", assenyala Terròs.
Molina destaca que, més enllà dels escriptors, la plataforma també dóna cabuda a dos altres perfils: els lectors, que poden participar com a resenyadors de les obres que es creen a Literup, i els editors, que corregeixen els textos, comenten i avaluen les creacions, amb l'objectiu de millorar-les.
Serveis i publicació
Entre els serveis que ofereix, destaca la correcció de la novel·la per presentar-la a editorials; l'assessoria en el desenvolupament del manuscrit; la realització d'un informe literari amb els punts forts i febles del manuscrit; la maquetació de la novel·la o ebook per a l'autoedició i venda en plataformes digitals, i els tallers d'escriptura creativa.
"Unim en un mateix lloc escriptors, lectors i editors per animar-los a millorar", detalla Terròs, que explica que, si un autor aconsegueix un mínim de prevendes, la plataforma ofereix la publicació dels llibres en format físic, la qual cosa permet que els autors se sentin part de tot el projecte de creació.