07
d'Octubre
de
2014
Act.
07
d'Octubre
de
2014
Si els apocalíptics pel que fa a la supervivència de la premsa haguessin escoltat a Juan Margenat i Xavier Beumala fa tres anys, els haurien dit que el projecte que tenien al cap no faria més que impulsar-los directament al fracàs. Ells dos són els creadors d'una start-up que compta ja amb més de 150 clients d'arreu del món, des d'Europa fins al continent americà, Austràlia o l'Índia.
El nom d'aquest èxit és Marfeel, una solució pels lectors habituals de diaris a través dels dispositius mòbils, els quals han de patir dissenys no adaptats per les tauletes i telèfons i la publicitat intrusiva.
Rendibilitat pròpia i pel client
Cada cop es veu més gent llegint amb la tauleta, pel que el consum d'informació via digital és creixent. En aquest sentit, qui millor va saber detectar aquesta oportunitat va ser Beumala, amb una trajectòria professional vinculada a capçaleres com el Financial Times.
De la idea en fa ja tres anys, i des de llavors els fundadors no només han aconseguit crear una empresa viable, sinó que també han ajudat als diaris a millorar la monetització de la publicitat. "Volíem trobar, també, la manera que fos un bon negoci pels mitjans, més enllà de fer visible el seu contingut i millorar les mètriques", detalla Margenat.
I amb un trànsit mitjà de fins a quinze vegades superior i un nivell de monetització que multiplica per quatre els ingressos habituals en publicitat, el cofundador pot demostrar que ho han aconseguit.
Fer de la lectura una experiència
Que hi hagi més visites ho ha facilitat el fet de no ser una aplicació. Aquest detall és un dels que més remarca el soci, qui explica que Marfeel treballa directament en el navegador i que evita l'acció de descarregar-se l'app. A més de crear un disseny més agradable als ulls, també permeten que els articles que després es vulguin llegir es vagin carregant en un segon pla, "el que després permet que l'usuari pugui anar directament a llegir, sense haver d'esperar que es carregui la pàgina", descriu.
Així aconsegueixen mantenir el lector entre 13 i 16 minuts al web, un temps de lectura similar al que tenien els diaris en paper. Alhora, és una xifra que supera més de 6 vegades el que obtenen altres mitjans. Amb aquests números en ment, Margenat assegura que el secret està a oferir "una experiència de lectura única".
També intervé el fet de regular la publicitat en funció del tipus d'usuari. "Si ets un visitant recorrent, et posarem pocs anuncis perquè entenem que vols contingut i no entraràs enlloc més", afirma Margenat, "en canvi, si ets esporàdic, pots ser més susceptible de clicar la publicitat". "Som agressius en funció de l'hora, les xarxes, i altres variables que intervenen i això ens ajuda a tenir una monetització intel·ligent i més eficient".
A més d'oferir un producte que s'adapta a les necessitats del mercat, el soci destaca un detall important: "Quan nosaltres ens presentem als possibles clients, anem amb un projecte finalitzat, oferim immediatesa, i això ho valoren molt". I afegeix que el fet d'oferir el servei de manera gratuïta és un gran atractiu, una cosa que poden fer perquè el seu model de negoci es basa en guanyar diners a partir del clic en els anuncis. "Nosaltres ens quedem una part, l'altra és del mitjà", puntualitza.
SeedRocket i Wayra, aparador pels inversors
Mangenat i Beumala van necessitar un any per poder presentar un programa amb cos. El primer pas importat va arribar amb la inclusió a l'acceleradora SeedRocket, la que els va acabar d'obrir camí entre els inversors després d'escollir-los com a guanyadors en un els campus que celebra a Madrid. "Arran aquest reconeixement, vam tenir el primer client, el diari d'economia Expansión, i va començar el procés d'expansió", remarca.
Wayra, de Telefónica, és el segon centre que es va interessar en la start-upcatalana i qui forma part de la companyia com a soci. D'aquesta etapa en destaca el tancament d'una ronda de finançament de 1.600 milions d'euros, "i amb alguns dels fons de capital risc més importants d'Europa", subratlla Mangenat. També posa en relleu la notorietat, els ingressos i el suport com alguns dels avantatges que els ha ofert la plataforma de l'empresa de telefonia.
Un negoci encara en ple creixement
Fins aleshores, en el territori espanyol, tenen com a clients el 20 minutos, Libertad Digital o Sport, entre altres.
Ara per ara tenen un equip format per 21 persones i treballen des de Barcelona, però la situació pot canviar. "Volem seguir creixent a escala internacional", concreta Margenat, qui especifica que tenen els Estats Units en el punt de mira. "Allà és on cal estar, perquè en qüestió de tecnologia, és on estan tots", concreta. És per això que parlen de Marfeel com a negoci viable, tot i que encara "no del tot consolidat".
A tot això, Margenat hi afegeix un argument més per mirar cap a l'altre continent: "Com importants en tràfic de visites ho som a Europa, però en facturació ho som als EUA, el seu tràfic és més rendible", apunta.
El nom d'aquest èxit és Marfeel, una solució pels lectors habituals de diaris a través dels dispositius mòbils, els quals han de patir dissenys no adaptats per les tauletes i telèfons i la publicitat intrusiva.
Rendibilitat pròpia i pel client
Cada cop es veu més gent llegint amb la tauleta, pel que el consum d'informació via digital és creixent. En aquest sentit, qui millor va saber detectar aquesta oportunitat va ser Beumala, amb una trajectòria professional vinculada a capçaleres com el Financial Times.
De la idea en fa ja tres anys, i des de llavors els fundadors no només han aconseguit crear una empresa viable, sinó que també han ajudat als diaris a millorar la monetització de la publicitat. "Volíem trobar, també, la manera que fos un bon negoci pels mitjans, més enllà de fer visible el seu contingut i millorar les mètriques", detalla Margenat.
I amb un trànsit mitjà de fins a quinze vegades superior i un nivell de monetització que multiplica per quatre els ingressos habituals en publicitat, el cofundador pot demostrar que ho han aconseguit.
Fer de la lectura una experiència
Que hi hagi més visites ho ha facilitat el fet de no ser una aplicació. Aquest detall és un dels que més remarca el soci, qui explica que Marfeel treballa directament en el navegador i que evita l'acció de descarregar-se l'app. A més de crear un disseny més agradable als ulls, també permeten que els articles que després es vulguin llegir es vagin carregant en un segon pla, "el que després permet que l'usuari pugui anar directament a llegir, sense haver d'esperar que es carregui la pàgina", descriu.
Així aconsegueixen mantenir el lector entre 13 i 16 minuts al web, un temps de lectura similar al que tenien els diaris en paper. Alhora, és una xifra que supera més de 6 vegades el que obtenen altres mitjans. Amb aquests números en ment, Margenat assegura que el secret està a oferir "una experiència de lectura única".
També intervé el fet de regular la publicitat en funció del tipus d'usuari. "Si ets un visitant recorrent, et posarem pocs anuncis perquè entenem que vols contingut i no entraràs enlloc més", afirma Margenat, "en canvi, si ets esporàdic, pots ser més susceptible de clicar la publicitat". "Som agressius en funció de l'hora, les xarxes, i altres variables que intervenen i això ens ajuda a tenir una monetització intel·ligent i més eficient".
A més d'oferir un producte que s'adapta a les necessitats del mercat, el soci destaca un detall important: "Quan nosaltres ens presentem als possibles clients, anem amb un projecte finalitzat, oferim immediatesa, i això ho valoren molt". I afegeix que el fet d'oferir el servei de manera gratuïta és un gran atractiu, una cosa que poden fer perquè el seu model de negoci es basa en guanyar diners a partir del clic en els anuncis. "Nosaltres ens quedem una part, l'altra és del mitjà", puntualitza.
SeedRocket i Wayra, aparador pels inversors
Mangenat i Beumala van necessitar un any per poder presentar un programa amb cos. El primer pas importat va arribar amb la inclusió a l'acceleradora SeedRocket, la que els va acabar d'obrir camí entre els inversors després d'escollir-los com a guanyadors en un els campus que celebra a Madrid. "Arran aquest reconeixement, vam tenir el primer client, el diari d'economia Expansión, i va començar el procés d'expansió", remarca.
Wayra, de Telefónica, és el segon centre que es va interessar en la start-upcatalana i qui forma part de la companyia com a soci. D'aquesta etapa en destaca el tancament d'una ronda de finançament de 1.600 milions d'euros, "i amb alguns dels fons de capital risc més importants d'Europa", subratlla Mangenat. També posa en relleu la notorietat, els ingressos i el suport com alguns dels avantatges que els ha ofert la plataforma de l'empresa de telefonia.
Un negoci encara en ple creixement
Fins aleshores, en el territori espanyol, tenen com a clients el 20 minutos, Libertad Digital o Sport, entre altres.
Ara per ara tenen un equip format per 21 persones i treballen des de Barcelona, però la situació pot canviar. "Volem seguir creixent a escala internacional", concreta Margenat, qui especifica que tenen els Estats Units en el punt de mira. "Allà és on cal estar, perquè en qüestió de tecnologia, és on estan tots", concreta. És per això que parlen de Marfeel com a negoci viable, tot i que encara "no del tot consolidat".
A tot això, Margenat hi afegeix un argument més per mirar cap a l'altre continent: "Com importants en tràfic de visites ho som a Europa, però en facturació ho som als EUA, el seu tràfic és més rendible", apunta.