22
de Desembre
de
2016
Act.
22
de Desembre
de
2016
Quadruplicar la facturació prevista per un any en només sis mesos pot ser el somni de tota empresa. Meller ho ha aconseguit. La marca catalana d'ulleres i rellotges creada pels emprenedors i companys de carrera Sergi Benet, Borja Nadal i Marco Grandi triomfa amb menys de dos anys de trajectòria.
Meller és una marca d'ulleres de sol i rellotges que es comercialitzen a través de les xarxes socials. "Som una empresa nativa d'Internet, vam néixer online i som totalment digitals", explica Benet, cofundador de la marca. I amb aquest plantejament la marca va tancar l'any 2015 amb una facturació de 500.000 euros i la seva previsió per 2016 era de dos milions, quantitat que ja ha aconseguit durant els primers sis mesos de l'any. En poc temps, aquesta firma catalana ha aconseguit un "creixement exponencial", cosa que ha impulsat els seus creadors a preveure que Meller tanqui l'any assolint un volum de negoci de sis milions d'euros, un 150% més del previst a l'inici del 2016.
La idea inicial va néixer en una incubadora de Malàisia "que va rebutjar el projecte, perquè per ser una marca pròpia implica un cost elevat en màrqueting, promoció, imatge, etc. i era molt arriscat per ells", explica l'emprenedor. I llavors van tornar a la capital catalana. "Vam arribar en un moment molt dolent per nosaltres perquè havíem intentat entrar al mercat australià i no va funcionar bé, no teníemprou coneixements en màrqueting digital i ens vam gastar tots els diners que teníem".
Llavors van picar a la porta de l'acceleradora Conector de Barcelona Activa. Al maig del 2014 Meller ja era al mercat i assolia una facturació de 45.000 euros. I des de llavors el creixement ha anat com un coet. En un principi només amb ulleres i després amb rellotges.
Smart fashion
I com es fa això? Benet diu que Meller es basa en l'smart fashion. Això vol dir que la marca ofereix productes d'una bona qualitat a un preu més "just" del que es troba normalment perquè "l'online facilita que es puguin eliminar o prescindir intermediaris que afegeixes costos a la cadena de valor". Meller envia directament de fàbrica al consumidor i "no imputem despeses addicionals al client". Ulleres i rellotges són accessoris que no tenen talla i que estan molt vinculats a la moda i la tendència, dos productes perfectament adaptables al comerç electrònic.
En el seu inici, Meller va trencar la tendència de les ulleres de baix cost del moment, totalment quadrades. Les ulleres rodones començaven a ser tendència i no hi havia ningú que les produís a un preu tan baix. Ara entre els 22 treballadors que formen part de la plantilla ja compten amb dissenyadors que fan els seus propis dissenys.
Però a més d'una idea innovadora per obtenir aquests resultats també cal una ingent inversió en màrqueting. En aquest sentit, Meller ha destinat enguany més d'un milió d'euros a promocionar-se a la xarxa.
I aquest fet ha estat clau en un mercat en què hi ha molts competidors: "Potser sí que hi ha una bombolla de marques d'ulleres arran de l'èxit de Hawkers, però moltes es queden pel camí o són projectes molt petits", recalca Benet. Les ulleres de sol són un mercat que no té "gaires barreres d'entrada, qualsevol es pot fer una marca i vendre en línia", però al final només qui fa les coses bé esdevé una gran empresa o "només paga el sou d'un treballador".
Una marca global
La marca amb nom de camaleó africà és present a tot Europa "perquè cada cop hi ha menys barreres i ens costa el mateix vendre a Finlàndia que a França". El mercat internacional representarà a final d'any aproximadament el 75% de la facturació de Meller. En opinió de Benet, aquest creixement es deu a l'entrada de la firma en nous països europeus, si bé afegeix que per seguir creixent a aquest ritme hauran d'aterrar als mercats llatinoamericà, nord-americà i tornar-ho a provar a Austràlia aprofitant l'estiu a l'hemisferi sud.
De cara al futur Meller es posa com a objectiu créixer en els mercats en què ja és present i obrir-ne de nous per, finalment, ser una marca global. Consolidar la marca per, potser fins i tot ser present en botigues físiques en un futur no gaire llunyà. "Volem crear una marca sòlida que agradi i que fa les coses bé, res més", conclou Benet.
Meller és una marca d'ulleres de sol i rellotges que es comercialitzen a través de les xarxes socials. "Som una empresa nativa d'Internet, vam néixer online i som totalment digitals", explica Benet, cofundador de la marca. I amb aquest plantejament la marca va tancar l'any 2015 amb una facturació de 500.000 euros i la seva previsió per 2016 era de dos milions, quantitat que ja ha aconseguit durant els primers sis mesos de l'any. En poc temps, aquesta firma catalana ha aconseguit un "creixement exponencial", cosa que ha impulsat els seus creadors a preveure que Meller tanqui l'any assolint un volum de negoci de sis milions d'euros, un 150% més del previst a l'inici del 2016.
La idea inicial va néixer en una incubadora de Malàisia "que va rebutjar el projecte, perquè per ser una marca pròpia implica un cost elevat en màrqueting, promoció, imatge, etc. i era molt arriscat per ells", explica l'emprenedor. I llavors van tornar a la capital catalana. "Vam arribar en un moment molt dolent per nosaltres perquè havíem intentat entrar al mercat australià i no va funcionar bé, no teníemprou coneixements en màrqueting digital i ens vam gastar tots els diners que teníem".
Llavors van picar a la porta de l'acceleradora Conector de Barcelona Activa. Al maig del 2014 Meller ja era al mercat i assolia una facturació de 45.000 euros. I des de llavors el creixement ha anat com un coet. En un principi només amb ulleres i després amb rellotges.
Smart fashion
I com es fa això? Benet diu que Meller es basa en l'smart fashion. Això vol dir que la marca ofereix productes d'una bona qualitat a un preu més "just" del que es troba normalment perquè "l'online facilita que es puguin eliminar o prescindir intermediaris que afegeixes costos a la cadena de valor". Meller envia directament de fàbrica al consumidor i "no imputem despeses addicionals al client". Ulleres i rellotges són accessoris que no tenen talla i que estan molt vinculats a la moda i la tendència, dos productes perfectament adaptables al comerç electrònic.
En el seu inici, Meller va trencar la tendència de les ulleres de baix cost del moment, totalment quadrades. Les ulleres rodones començaven a ser tendència i no hi havia ningú que les produís a un preu tan baix. Ara entre els 22 treballadors que formen part de la plantilla ja compten amb dissenyadors que fan els seus propis dissenys.
Però a més d'una idea innovadora per obtenir aquests resultats també cal una ingent inversió en màrqueting. En aquest sentit, Meller ha destinat enguany més d'un milió d'euros a promocionar-se a la xarxa.
I aquest fet ha estat clau en un mercat en què hi ha molts competidors: "Potser sí que hi ha una bombolla de marques d'ulleres arran de l'èxit de Hawkers, però moltes es queden pel camí o són projectes molt petits", recalca Benet. Les ulleres de sol són un mercat que no té "gaires barreres d'entrada, qualsevol es pot fer una marca i vendre en línia", però al final només qui fa les coses bé esdevé una gran empresa o "només paga el sou d'un treballador".
Una marca global
La marca amb nom de camaleó africà és present a tot Europa "perquè cada cop hi ha menys barreres i ens costa el mateix vendre a Finlàndia que a França". El mercat internacional representarà a final d'any aproximadament el 75% de la facturació de Meller. En opinió de Benet, aquest creixement es deu a l'entrada de la firma en nous països europeus, si bé afegeix que per seguir creixent a aquest ritme hauran d'aterrar als mercats llatinoamericà, nord-americà i tornar-ho a provar a Austràlia aprofitant l'estiu a l'hemisferi sud.
De cara al futur Meller es posa com a objectiu créixer en els mercats en què ja és present i obrir-ne de nous per, finalment, ser una marca global. Consolidar la marca per, potser fins i tot ser present en botigues físiques en un futur no gaire llunyà. "Volem crear una marca sòlida que agradi i que fa les coses bé, res més", conclou Benet.