• Mercadona tindrà el 30% de quota de mercat el 2023

Mercadona tindrà el 30% de quota de mercat el 2023

La companyia valenciana no té rival a Espanya i creixerà un 3,9% anual en els propers cinc anys

Mercadona posa l'economia circular al centre de la seva estratègia | iStock
Mercadona posa l'economia circular al centre de la seva estratègia | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
10 de Setembre de 2018

Mercadona acapararà el 30% del mercat espanyol l'any 2023. Així ho preveu l'informe Spain: Seeking a Challenger to Mercadona de la consultora alemanya LZ Retailytics, que sosté que la cadena de supermercats "reforçarà la seva posició com a líder no discutit de l'escena minorista espanyola".

La companyia valenciana creixerà un 3,9% anual en els propers cinc anys i passarà de representar el 24,5% al gairebé 30%. De moment, ja és la cadena alimentícia que registra la productivitat més alta per metre quadrat i per botiga.

Mercadona s'allunya així del segon de la llista, Carrefour, que continuarà mantenint la posició representant el 10% del mercat espanyol.

La companyia valenciana no té competidor al mercat espanyol 

Tot i que la tendència de tots els supermercats és a anar a l'alça, després de Mercadona, Lidl i Aldi seran els que més notaran el creixement passant del 4,3% al 5% i del 1,4% al 2% respectivament. La també valenciana Consum arribarà a ocupar gairebé el 4% de la quota de mercat.

Segons l'autor de l'informe, Gildas Aïtamer, tot això ha permès a la cadena valenciana "estrènyer el seu control sobre els preus", així com "implementar un pla d'inversió massiu de 1.500 milions d'euros el 2018. Precisament per això, Aïtamer sosté que "ningú no pot reptar el gran gegant espanyol".