20
d'Abril
de
2017
Muriel Bourgeois és cofundadora de MiCuento, una plataforma online en què els nens poden ser "protagonistes de les seves històries preferides". L'objectiu de MiCuento és fer que els nens i nenes puguin gaudir de la lectura d'una manera molt personal. Així, alhora, fer que integrin l'hàbit lector des d'una edat primerenca per combatre l'abandonament escolar.
Bourgeois, a més d'estar especialitzada en educació, és una apassionada d'explicar contes. "Quan participava en festivals de narració oral molts cops per atraure l'atenció dels nens demanàvem a algú del públic el nom i explicàvem el conte amb ell o ella de protagonista i tots restaven fascinats fins al final de la història", relata l'emprenedora. Com fer que tots els infants puguin ser protagonistes de les seves històries? Amb aquest objectiu Bourgeois i el seu soci van decidir emprendre.
Al web de MiCuento s'hi ofereixen 13 històries en què el protagonista pot ser l'infant: es pot escollir el color de cabells, gènere, color dels ulls, de la pell i fins i tot la ciutat o poble on viu. Les històries, dirigides a infants d'entre 0 i 9 anys, es poden escollir depenent dels interessos de la criatura o la seva edat. Després de fer la comanda, el nen o nena rebrà al cap d'una setmana un llibre amb tapa dura dedicat i personalitzat on ell o ella és el protagonista.
Aquest any passat MiCuento ha incorporat al seu dossier de productes, que ofereix en català i castellà, una versió personalitzable de l'obra d'Antoine de Saint-Exupéry, El Petit Príncep. "Va ser un procés molt llarg de treball amb els hereus de l'autor per fer una història on el nen o la nena sigui protagonista però respectés l'obra original", diu Bourgeois. En aquest llibre el protagonista vola fins al planeta del Petit Príncep i aquest li explica la seva història "fent una introducció a l'obra". La resta de publicacions són de creació pròpia i també han inclòs grans clàssics com L'Aneguet lleig, la Caputxeta Vermella o els Tres Porquets. Fa poc l'empresa també ha incorporat La Meva súper-àvia, on la protagonista també pot ser l'àvia de l'infant.
"Un llibre personalitzat té tota la part educativa d'un conte i alhora aporta una fascinació a l'infant per la connexió personal i real", diu l'emprenedora, qui afegeix que, a més, s'hi ha d'afegir un component afectiu. Segons diu Bourgeois, "quan un adult regala un llibre personalitzat a un infant, aquest record preval per tota la vida".
Contra l'abandonament escolar
La startup es va fundar l'any 2014 mentre Bourgeois treballava en un projecte educatiu a l'Argentina. Allà va conèixer en Javier Falco, cofundador de l'empresa, que en aquell moment treballava en un fons d'inversions, que estava interessat a destinar fons a empreses tecnològiques. La inquietud vers la digitalització i les ganes de contribuir a enganxar nous lectors per combatre el fracàs escolar van ser els ingredients que els van animar a fer el pas.
"A l'Estat espanyol som líders en abandonament escolar a la Unió Europea i això és, en part, perquè els infants tenen problemes de comprensió lectora. MiCuento vol contribuir a resoldre aquest problema enganxant els més petits a la lectura", explica l'emprenedora. Alhora també vol oferir als pares una alternativa a la tele o a YouTube per oferir als seus fills.
MiCuento va començar a treballar a Barcelona Activa el 2015 a la incubadora de Glòries i també van ser escollits per rebre una inversió de 100.000 euros pel programa BStartup del Banc Sabadell. L'empresa, que ja dóna feina a set persones, realitzava unes vendes de 100 llibres per mes el 2015 i un any més tard va multiplicar aquesta xifra per cinc. El creixement ha estat notori i, de fet, aquest primer trimestre del 2017 ja han superat el nivell de vendes de tot l'any passat.
La startup de moment treballa al mercat espanyol i mexicà. Ara, però, toca expandir-se a altres àrees i tenen com a objectiu fer el salt als Estats Units i Europa. Per això caldrà oferir els llibres en anglès. Però a més de treballar en nous mercats, MiCuento també explora dur el seu model a altres formats: "La connexió personal amb la lectura es pot dur més enllà del paper i es pot evolucionar cap a llibres-app en què l'infant podria interactuar amb la seva història".
Bourgeois, a més d'estar especialitzada en educació, és una apassionada d'explicar contes. "Quan participava en festivals de narració oral molts cops per atraure l'atenció dels nens demanàvem a algú del públic el nom i explicàvem el conte amb ell o ella de protagonista i tots restaven fascinats fins al final de la història", relata l'emprenedora. Com fer que tots els infants puguin ser protagonistes de les seves històries? Amb aquest objectiu Bourgeois i el seu soci van decidir emprendre.
Al web de MiCuento s'hi ofereixen 13 històries en què el protagonista pot ser l'infant: es pot escollir el color de cabells, gènere, color dels ulls, de la pell i fins i tot la ciutat o poble on viu. Les històries, dirigides a infants d'entre 0 i 9 anys, es poden escollir depenent dels interessos de la criatura o la seva edat. Després de fer la comanda, el nen o nena rebrà al cap d'una setmana un llibre amb tapa dura dedicat i personalitzat on ell o ella és el protagonista.
Aquest any passat MiCuento ha incorporat al seu dossier de productes, que ofereix en català i castellà, una versió personalitzable de l'obra d'Antoine de Saint-Exupéry, El Petit Príncep. "Va ser un procés molt llarg de treball amb els hereus de l'autor per fer una història on el nen o la nena sigui protagonista però respectés l'obra original", diu Bourgeois. En aquest llibre el protagonista vola fins al planeta del Petit Príncep i aquest li explica la seva història "fent una introducció a l'obra". La resta de publicacions són de creació pròpia i també han inclòs grans clàssics com L'Aneguet lleig, la Caputxeta Vermella o els Tres Porquets. Fa poc l'empresa també ha incorporat La Meva súper-àvia, on la protagonista també pot ser l'àvia de l'infant.
"Un llibre personalitzat té tota la part educativa d'un conte i alhora aporta una fascinació a l'infant per la connexió personal i real", diu l'emprenedora, qui afegeix que, a més, s'hi ha d'afegir un component afectiu. Segons diu Bourgeois, "quan un adult regala un llibre personalitzat a un infant, aquest record preval per tota la vida".
Contra l'abandonament escolar
La startup es va fundar l'any 2014 mentre Bourgeois treballava en un projecte educatiu a l'Argentina. Allà va conèixer en Javier Falco, cofundador de l'empresa, que en aquell moment treballava en un fons d'inversions, que estava interessat a destinar fons a empreses tecnològiques. La inquietud vers la digitalització i les ganes de contribuir a enganxar nous lectors per combatre el fracàs escolar van ser els ingredients que els van animar a fer el pas.
"A l'Estat espanyol som líders en abandonament escolar a la Unió Europea i això és, en part, perquè els infants tenen problemes de comprensió lectora. MiCuento vol contribuir a resoldre aquest problema enganxant els més petits a la lectura", explica l'emprenedora. Alhora també vol oferir als pares una alternativa a la tele o a YouTube per oferir als seus fills.
MiCuento va començar a treballar a Barcelona Activa el 2015 a la incubadora de Glòries i també van ser escollits per rebre una inversió de 100.000 euros pel programa BStartup del Banc Sabadell. L'empresa, que ja dóna feina a set persones, realitzava unes vendes de 100 llibres per mes el 2015 i un any més tard va multiplicar aquesta xifra per cinc. El creixement ha estat notori i, de fet, aquest primer trimestre del 2017 ja han superat el nivell de vendes de tot l'any passat.
La startup de moment treballa al mercat espanyol i mexicà. Ara, però, toca expandir-se a altres àrees i tenen com a objectiu fer el salt als Estats Units i Europa. Per això caldrà oferir els llibres en anglès. Però a més de treballar en nous mercats, MiCuento també explora dur el seu model a altres formats: "La connexió personal amb la lectura es pot dur més enllà del paper i es pot evolucionar cap a llibres-app en què l'infant podria interactuar amb la seva història".