Que hi hagi tantes botigues de Zara, Stradivarius o H&M i que tinguin la roba a un preu tan baix té coses bones, però també dolentes. És ben cert que permet als clients eixamplar l’armari amb peces diverses sense deixar-se una gran quantitat de diners. Això sí, corrent el risc d’anar vestit igual que un dels teus amics, familiars o veïns. Precisament aquesta és una de les situacions que Arrels Barcelona volia evitar.
Fa prop de dos anys i mig que els emprenedors i cosins Javier i Pepe Llaudet van crear aquesta empresa de sabates 100% espanyoles amb dissenys únics: lloros, mini persones, flames, fulles... Seguint aquesta línia tan creativa, aquest estiu s’han llançat als banyadors i les bosses de platja, i esperen fer un pas més amb la col·lecció de la temporada estival 2018 amb samarretes, gorres i vambes.
Recuperar la tradició
Tot i que la seva incursió en el món de la moda com a empresaris és una novetat, des de ben petits tots dos han estat vinculats al sector. “La meva família és tèxtil de tota la vida. Tenien des de feia 100 anys l’empresa Filatures Llaudet i van tancar per temes de competència i producció a la Xina”, explica Javier Llaudet.
Javier i Pepe són part de la família empresària de Filatures Llaudet
No és d’estranyar, doncs, que ell també optés per teixit la seva carrera professional dins del sector. Va treballar a Inditex i Castañer en càrrecs de direcció de recursos rumans i comercial fins que el cuc de l’emprenedoria va dir que ja n’hi havia prou. “Hi va haver un moment que vaig veure molt clar que volia tenir la meva marca. Vaig trucar el meu cosí i ho vam fer. Ell té el 15% de l’empresa”, concreta.
Tenint en compte tot aquest relat, es pot entendre fàcilment d’on prové el nom d’Arrels Barcelona: “De la família, d’on venim. Els nostres pares havien treballat junts. Un dia ens vam veure ell i jo treballant i ens vam adonar que era com tornar a les arrels”.
De la mà dels millors
Qualitat, originalitat i creativitat. Aquests són tres adjectius que es poden dir amb un cop d’ull ràpid sobre el producte, però Llaudet continua amb la llista: “Optimisme, colorit, alegre... Volem fer somriure la gent i posar color als dies grisos. Busquem aquell target que vol portar coses diferents i amb ànima”.
Llaudet: "Volem fer somriure la gent i posar color als dies grisos. Busquem aquell 'target' que vol portar coses diferents i amb ànima”
Col·laboren amb artistes de llocs diversos com Barcelona, Milà, Londres, París o Nova York per donar aquest toc únic als seus dissenys. Fins i tot a les capses, plenes de colors d’acord a l’essència de la marca. Unes propostes que no han passat pas per alt a l’exterior, on registren el 60% de les vendes. Tenen distribuïdors arreu del món que porten el producte a les botigues multimarca, des de Nova York fins a Austràlia, passant per Tokyo, Hong Kong o Corea, i showrooms en les principals capitals europees. I és que l’etiqueta de made in Spain tira molt, o això noten a fora. El director d’Arrels Barcelona reconeix que això els fa tenir uns costos i un preu final més elevat, però que no rebutjaran a ser un producte nacional perquè així és la seva filosofia.
Pel que fa a l’origen, tant la tela com els tints són de Barcelona, mentre que els patrons i l’assamblatge de les sabates es fan a Elx; les bosses, a Barcelona; i els banyadors, a Lleida.
Per si el bagatge a Inditex no fos suficient, Arrels Barcelona ha comptat amb el suport del director general de Cofidis com a mentor a través de la xarxa de suport a emprenedors Netmentora. “Una ajuda molt bona per tenir una altra perspectiva, la d’una persona que et dóna consells a escala financera, de banca, d’estratègia...”, comenta.