18
de Juny
de
2015
Act.
18
de Juny
de
2015
"Es pot comprar roba sostenible i continuar sent moda", diu Rosa Bernier, co-fundadora de Moves to Slow, una plataforma online de moda sostenible.
Ecològica, ètica i de proximitat, aquests són els tres principis de Moves to Slow que Bernier justifica: "Ecològic perquè els dissenyadors que són dins d'aquesta plataforma fan servir teixits ecològics com ara el cotó orgànic, el lli, el cànem, etc.; Ètic perquè són marques que tenen en compte les condicions de feina de les persones que fan la producció tenint en compte els principis del comerç just; i proximitat, perquè són marques que tenen la seva producció al territori català o espanyol".
D'Inditex a emprendre
La Rosa Bernier i la Mònica Melero van detectar que hi havia un buit pel que fa a la promoció de les diferents marques que reuneixen algun o alguns d'aquests principis i van trobar que engegar un projecte per aglutinar-les era la seva oportunitat per emprendre.
Les dues provenen del grup Inditex, havien treballat als departaments de compres, importacions, producte, màrqueting i e-commerce. Bernier i Melero es varen conèixer fa 15 anys a la multinacional de moda: "Va ser llavors que va néixer la idea. Viatjant entre ciutats referents de la moda i centres de producció a l'Àsia vam veure grans contradiccions en el sector: contractació de nens o adults amb sous miserables i horaris laborals interminables".
Mentre Bernier engegava el projecte d'e-commerce de Stradivarius a Corunya, Melero va treballar a Fosco i Privalia. Aquestes dues últimes experiències en e-commerce van fer que decidissin llançar-se a emprendre per compte propi al desembre del 2013. La plataforma va veure la llum per Sant Jordi del 2014 després d'entrar a la Incubadora de Glòries de Barcelona Activa.
Un buit al mercat de la roba ètica
L'experiència de treballar en una gran multinacional de la moda els va donar l'oportunitat de conèixer moltes marques que treballen amb aquests criteris però que no tenien una gran visibilitat al mercat: "Són molt creatives però tenien una mancança en màrqueting", diu Bernier.
Un cop havent engegat el web amb l'ajuda de Trilogi, experts en comerç electrònic, ja treballen amb 50 marques, majoritàriament catalanes, i "cada dia en piquen a la porta més per col·laborar amb nosaltres", afegeix. L'empresària explica que elles no buscaven ser un "prestoshop o un magento, sinó un web professional amb una alta sensibilitat pel que fa a la moda".
La idea és ser un market place amb el valor afegit que "es pot comprar roba sostenible sense que deixi de ser moda, cool i trendy", explica Bernier, "trencar l'associació de la roba sostenible amb roba lletja".
Per arribar a més clients Moves to slow fa les fotos dels looks creuant les diferents marques, les acompanyen en el tema comercial i de tendències. "Nosaltres no tenim stockatge, quan un client fa una compra demanem a la marca el producte i l'enviament el realitzem amb una empresa associada que també compta amb aquests valors de sostenibilitat" garantint així una experiència total i "no rebi tres paquets de tres empreses diferents", afegeix l'emprenedora. A més, "l'enviament i les devolucions són gratuïtes!".
De cara al futur Moves to slow vol ampliar l'oferta que ara mateix tenen, "centrada en el mercat femení i trobar més marques de roba masculina, tèxtil de la llar i moda infantil".
Un client sensible, una cultura a promoure
El tipus de client que tenen a Moves to slow sap què cerca. Segons explica Bernier, "d'una banda tenim els clients que volen roba sostenible i ja estan conscienciats, són gent que compra menjar biològic o cosmètica biològica i, de l'altra, els que tenen un poder adquisitiu més alt i busquen exclusivitat".
Melero accepta, però, que aquest és un projecte a llarg termini "per un tema cultural", i afegeix que "a Alemanya és infinitament més fàcil trobar, comprar i vendre roba sostenible", per aquest motiu, avança, "la internacionalització de Moves to slow no trigarà gaire a arribar".
Ecològica, ètica i de proximitat, aquests són els tres principis de Moves to Slow que Bernier justifica: "Ecològic perquè els dissenyadors que són dins d'aquesta plataforma fan servir teixits ecològics com ara el cotó orgànic, el lli, el cànem, etc.; Ètic perquè són marques que tenen en compte les condicions de feina de les persones que fan la producció tenint en compte els principis del comerç just; i proximitat, perquè són marques que tenen la seva producció al territori català o espanyol".
D'Inditex a emprendre
La Rosa Bernier i la Mònica Melero van detectar que hi havia un buit pel que fa a la promoció de les diferents marques que reuneixen algun o alguns d'aquests principis i van trobar que engegar un projecte per aglutinar-les era la seva oportunitat per emprendre.
Les dues provenen del grup Inditex, havien treballat als departaments de compres, importacions, producte, màrqueting i e-commerce. Bernier i Melero es varen conèixer fa 15 anys a la multinacional de moda: "Va ser llavors que va néixer la idea. Viatjant entre ciutats referents de la moda i centres de producció a l'Àsia vam veure grans contradiccions en el sector: contractació de nens o adults amb sous miserables i horaris laborals interminables".
Mentre Bernier engegava el projecte d'e-commerce de Stradivarius a Corunya, Melero va treballar a Fosco i Privalia. Aquestes dues últimes experiències en e-commerce van fer que decidissin llançar-se a emprendre per compte propi al desembre del 2013. La plataforma va veure la llum per Sant Jordi del 2014 després d'entrar a la Incubadora de Glòries de Barcelona Activa.
Un buit al mercat de la roba ètica
L'experiència de treballar en una gran multinacional de la moda els va donar l'oportunitat de conèixer moltes marques que treballen amb aquests criteris però que no tenien una gran visibilitat al mercat: "Són molt creatives però tenien una mancança en màrqueting", diu Bernier.
Un cop havent engegat el web amb l'ajuda de Trilogi, experts en comerç electrònic, ja treballen amb 50 marques, majoritàriament catalanes, i "cada dia en piquen a la porta més per col·laborar amb nosaltres", afegeix. L'empresària explica que elles no buscaven ser un "prestoshop o un magento, sinó un web professional amb una alta sensibilitat pel que fa a la moda".
La idea és ser un market place amb el valor afegit que "es pot comprar roba sostenible sense que deixi de ser moda, cool i trendy", explica Bernier, "trencar l'associació de la roba sostenible amb roba lletja".
Per arribar a més clients Moves to slow fa les fotos dels looks creuant les diferents marques, les acompanyen en el tema comercial i de tendències. "Nosaltres no tenim stockatge, quan un client fa una compra demanem a la marca el producte i l'enviament el realitzem amb una empresa associada que també compta amb aquests valors de sostenibilitat" garantint així una experiència total i "no rebi tres paquets de tres empreses diferents", afegeix l'emprenedora. A més, "l'enviament i les devolucions són gratuïtes!".
De cara al futur Moves to slow vol ampliar l'oferta que ara mateix tenen, "centrada en el mercat femení i trobar més marques de roba masculina, tèxtil de la llar i moda infantil".
Un client sensible, una cultura a promoure
El tipus de client que tenen a Moves to slow sap què cerca. Segons explica Bernier, "d'una banda tenim els clients que volen roba sostenible i ja estan conscienciats, són gent que compra menjar biològic o cosmètica biològica i, de l'altra, els que tenen un poder adquisitiu més alt i busquen exclusivitat".
Melero accepta, però, que aquest és un projecte a llarg termini "per un tema cultural", i afegeix que "a Alemanya és infinitament més fàcil trobar, comprar i vendre roba sostenible", per aquest motiu, avança, "la internacionalització de Moves to slow no trigarà gaire a arribar".