• Mr. Wonderful, l'optimisme que ven

Mr. Wonderful, l'optimisme que ven

L'estudi de disseny gràfic de Barcelona ha sabut crear un estil singular que l'identifica davant de centenars de milers de seguidors, amb les xarxes socials com a principal aparador

Mr. Wonderful llança missatges positius
Mr. Wonderful llança missatges positius
Pau Garcia Fuster
04 d'Agost de 2014
Res és impossible o Avui és un bon dia per somriure són alguns dels lemes que abandera Mr. Wonderful. Angi Cabal, una de les dues ànimes creadores del projecte, diu que "Mr. Wonderful. és una filosofia de vida, són productes per alegrar el personal que aconsegueixen fer somriure". Així defineix el que va començar com un petit estudi de disseny gràfic amb el seu soci i marit, en Javi Aracil; i que s'ha convertit en un petit fenomen especialment entre el públic femení.

Els seus singulars dissenys, sempre acompanyats de missatges optimistes i romàntics, omplen tasses, llibretes, samarretes, fundes pel mòbil i el que faci falta. Van començar el 2011 "sense ser un projecte ambiciós, i continua sense voler ser-ho", assegura l'Angi. "Volem ser una empresa-família i gaudir de la nostra feina. Això és el que comuniquem i el que fem", sentencia.

Dissenyar amb llibertat
Angi Cabal explica que tant el seu marit com ella venien del món del disseny i la publicitat. "Després d'anys treballant en petites i grans agències, sentíem la necessitat de fer alguna cosa diferent". I afegeix que "coincidíem en què necessitàvem alguna cosa en la que ens poguéssim sentir més lliures a l'hora de crear, encara que no ens donés tanta seguretat econòmica". El salt, puntualitza, "ens ha fet tremendament feliços".

Generalment l'Angi elabora tots els copysi el Javi realitza les il·lustracions, "sempre a partir de coses que ens passen i de lliçons que aprenem pel camí", assegura Cabal. A més, l'equip ha anat creixent i ja el formen 25 persones a més a més de 19 treballadors indirectes.

Diversificar els productes
"No pretenem guanyar premis ni presumir de grans clients", insisteix l'Angi; però el cert és que el creixement en tres anys ha estat notable. Els inicis eren a la botiga onlineamb productes seleccionats de diferents proveïdors relacionats amb la decoració, l'scrapbook i les manualitats. A aquests s'hi van afegir els productes propis com les tasses, els miralls o les llibretes.

Cabal explica que actualment "tenim moltes referències pròpies com fundes i carcasses per a mòbils i tauletes, o roba per a nadons amb missatges divertits". Tot i que la papereria és el seu fort, "intentem oferir cada cop més tipus de productes", destaca.

Per créixer han resultat fonamentals les col·laboracions amb diferents marques de tot tipus de sectors, com ara Nocilla a l'alimentació o Oysho al de la moda. Unes col·laboracions que "ens permeten ser a botigues i lineals que d'una altra manera ens resultaria impossible", assegura.

El boom a les xarxes
Però si hi ha alguna cosa que explica l'èxit de Mr. Wonderful és la comunitat que ha aconseguit crear a les xarxes socials. El missatge positiu que cada matí llançaven a les xarxes va ser un autèntic trampolí cap per a una mara que ja té gairebé 300.000 seguidors a Facebook i més de 90.000 a Twitter, on fins i tot s'han guanyat la icona blava de "Verified account".

"Les xarxes socials ens han ajudat moltíssim", reconeix l'Angi. "Mr. Wonderful va començar a créixer ràpid gràcies a la viralitat dels nostres missatges i perquè a la gent li agradava aquesta dosi d'energia positiva que intentem llançar cada matí", afegeix.

D'aquesta manera, les xarxes socials han resultat un aparador perfecte on "sense invertir ni un duro pots començar a ensenyar el producte, la teva filosofia i crear una petita comunitat", explica la creadora de Mr. Wonderful.

Un target definit
Angi Cabal té clar que "agradem i arribem a molta gent, però el nostre targetsón principalment dones de 25 a 35 anys". Cada cop més, però, detecten l'interès de la franja femenina entre els 15 i els 24 anys també.

Per la creadora de Mr. Wonderful, això s'explica perquè és "la que està més propera a la nostra edat i hi compartim experiències". Una experiència vital i professional que comparteixen els dos creadors de la marca, que tal com reflecteixen la llesca de pa i el pot de melmelada d'una de les seves il·lustracions més conegudes, fan un gran equip.