• Nelio Software, la beguda energètica de WordPress

Nelio Software, la beguda energètica de WordPress

Tres enginyers informàtics desenvolupen ‘plugins’ de WordPress per optimitzar la gestió de continguts i el disseny web en la plataforma

Els tres fundadors de Nelio Software, Raventós, Villegas i Aguilera. Cedida
Els tres fundadors de Nelio Software, Raventós, Villegas i Aguilera. Cedida
Barcelona
02 de Novembre de 2017

Tenir un bloc de qualitat i mantenir-lo al dia actualitzant els continguts i promovent-los a les xarxes socials pot requerir molt de temps. Ara, amb Nelio Content, un software integrat a la plataforma WordPress, gestionar els continguts a les xarxes socials es pot fer de forma més ràpida i senzilla.

 

Nelio Software és l’empresa al darrere d’aquesta solució. La startup, fundada a finals del 2013 per Ruth Raventós, Antonio Villegas i David Aguilera, desenvolupa un programari especialitzat en WordPress. El seu primer producte, Nelio A/B Testing, permet millorar la conversió de les webs. “El propietari d’una web, per veure si aquesta està funcionant bé amb els seus usuaris, pot crear dues versions on la meitat dels visitants en veuen una i la resta, l’altra. Amb el nostre test, els editors poden fer una anàlisi i obtenir els resultats de quin disseny del lloc està anant millor”, explica Raventós.

Però aquesta no és l’única solució que ofereix la startup. El segon producte, Nelio Content, va sortir al mercat fa un any aproximadament i dóna un cop de mà als gestors de pàgines web en el procés de creació de continguts del bloc i a la seva promoció en totes les xarxes socials. Amb aquesta eina, es poden integrar els comptes de les xarxes socials dins de la plataforma WordPress i planificar i programar tots els posts referents a un contingut a través del Nelio Content. A més, també s’assegura que s’hagin utilitzat un mínim de paraules, que el contingut tingui una imatge destacada i que s’hagin posat les categories i les etiquetes que toquen, entre d’altres. És a dir, “t'avisa que no t’oblidis de res de tot el que és necessari de cara a optimitzar el contingut publicat”, apunta l’emprenedora.

 

Els dos productes de Nelio Software es poden adquirir mitjançant el pagament d’una subscripció mensual o anual. Tot i això, el Nelio Content també té una versió gratuïta, encara que més limitada.

Clients internacionals

Els principals clients de la startup són qualsevol persona o empresa que tingui una web de WordPress i vulgui millorar la seva pàgina o promocionar-la a les xarxes socials: des de blocs personals, a webs de notícies o pàgines d’empresa.

Segons l’emprenedora, una mica més del 50% dels clients de Nelio Software són dels Estats Units i, sumats tots els països anglosaxons, aquest percentatge arriba al 80%. La resta de clients es reparteixen entre altres zones d’Europa, Àsia i Amèrica del Sud. “El mercat anglosaxó és més madur en l’ús d’eines de màrqueting per optimitzar pàgines. Fem el mateix tipus de promoció arreu del món i hem vist que a Espanya tenim molts usuaris però de la versió gratuïta”, assenyala Raventós i afegeix que “aquí encara no hi ha aquesta cultura de pagament per aquest tipus d’eines”.

Raventós: "El mercat anglosaxó és molt més madur que l'espanyol en l'ús d'eines per optimitzar pàgines web"

L’enginyera informàtica destaca el potencial de la solució de gestió de continguts d’arribar a qualsevol persona. “El Nelio Content és útil per a tothom, perquè permet guanyar molt de temps en la gestió de la promoció a les xarxes socials; en canvi, el Nelio A/B Testing està més enfocat a departaments de màrqueting”, assenyala Raventós.

L'empresa s’ha finançat amb recursos propis i amb els ingressos obtinguts dels seus clients. “Durant els inicis de l’empresa, donàvem un servei personalitzat de migracions d’altres plataformes a WordPress, la qual cosa ens donava uns ingressos mínims mentre desenvolupàvem els nostres dos productes”, apunta Raventós. A partir del llançament del Nelio A/B Testing, la startup va deixar de banda aquest servei i ara “són els nostres clients els que ens financen”, assenyala l’emprenedora. L’empresa no té previst obrir-se al finançament extern, ja que ja han aconseguit arribar al punt d’equilibri.

En els pròxims mesos, els tres fundadors i treballadors de Nelio Software volen consolidar els mercats que tenen, sobretot del seu segon producte, el Nelio Content. Tot i això, no descarten treure un tercer producte més endavant. La startup va estar tres anys a la incubadora de Glòries i aquest juliol s’ha traslladat al Parc Tecnològic de Barcelona Activa.