• Nomadizers, trobar el company de viatge ideal

Nomadizers, trobar el company de viatge ideal

La startup connecta usuaris amb inquietuds i interessos similars per fer escapades a qualsevol país del món

Independentment de la destinació, els usuaris busquen companys de viatge per tenir una millor experiència
Independentment de la destinació, els usuaris busquen companys de viatge per tenir una millor experiència
Barcelona
18 de Juliol de 2017

Per a alguns, viatjar sol és tot un plaer. Els dóna independència, poden canviar plans sense donar explicacions i es munten les escapades adaptades al que volen. Altres, en canvi, volen viure aquesta experiència sempre en companyia. El problema ve quan no tens un company de viatge, quan ni familiars ni amics coincideixen amb els seus festius i vacances. Això és el que els va passar als tres fundadors de Nomadizers, una plataforma que posa en contacte usuaris perquè creïn grups de viatge en funció dels seus gustos, destinacions predilectes i tus d’escapades.

Ells són en Javier Granado i la Myriam Ribera, qui juntament amb un altre amic col·laborador van endinsar-se en el món de l’emprenedoria després de veure que era el moment “crear alguna cosa pròpia”. “Ens coneixem de tota la vida, teníem la nostra feina i de cop vam pensar que era hora de fer el pas i tenir el nostre projecte”, explica Ribera. I com que ells tenien un viatge pendent, però no aconseguien posar-se d’acord amb la data, van veure que aquí hi havia una oportunitat.

Trobar la persona i el lloc perfectes

El web va començar a funciona l’agost del 2016 i des de llavors ja ha aplegat 15.000 usuaris. Tot i que l’objectiu inicial era atraure turistes espanyols i estendre el servei a Europa, de manera natural la plataforma ha acabat tenint un 60% d’usuaris llatinoamericans. “Només el 30% són espanyols i el 10% restant són de països com el Regne Unit, Alemanya, Itàlia o França”, afegeix la cofundadora, “creiem que el fet de tenir tants usuaris sobretot de Mèxic, Xile i Argentina rau en el fet que són una cultura més amiga i més sociable, els agrada molt viatjar en companyia i fer de guia a la seva ciutat”.

Inicialment, Ribera assegura que eren els viatges llargs com els que més demanda tenien, “perquè sembla que fa més por anar sol a llocs Tailàndia o Filipines”, però afirma que de mica en mica els trajectes curts i les ciutats europees cada cop tenen més sortida. “La gent vol un company de viatge i li és indiferent la destinació”, afegeix.

D’aquí que més enllà de les dades personals, un usuari hagi d’especificar interessos, viatges ideals o preferències econòmiques perquè la plataforma identifiqui la persona idònia per a l’aventura. Un dels apartats que Ribera més destaca és l’anomenat ‘passaport’, on s’ha d’especificar llocs on un voldria anar de manera aspiracionals, “una informació molt personal i que diu molt de cadascú”.

La startup, a més de ser un servei de cerca de persones afins a un mateix pel que fa als viatges, també ofereix packs de viatges i guies locals per conèixer la destinació. En aquest any de servei, s’han creat més de 1.500 grups de viatge i 1.300 tours. Pel que fa als guies, en només dos mesos en actiu que porta el servei, ja compten amb 2.000 persones.

Monetitzar una idea que funciona

Aquests 12 mesos de feina ja han demostrat que Nomadizers funciona, ara és l’hora de generar ingressos amb el servei.

L’estratègia que preveuen seguir consisteix a monetitzar les col·laboracions amb les agències de viatges que els munten els paquets i a quedar-se una petita comissió dels beneficis que extreuen els guies locals. Això els ha de permetre mantenir el servei bàsic de manera gratuïta, com fins ara.

També estan en plena cerca d’un inversor que pugui aporta els recursos financers necessaris per donar una empenta a la startup. Malgrat que l’equip s’ha pogut aixecar amb una inversió petita i pròpia, Ribera afirma que arribarà el moment en què caldrà reforçar-ho.

Fins aleshores, continuen oferint un servei que ningú més té. “Tenim competència indirecta com Airbnb o el couchsurfing, però són plataformes que tenen altres objectius i el seu principal motor no és crear comunitat, com fem nosaltres”, destaca. D’aquí que remarqui que volen consolidar-se com una xarxa social, un espai on trobar amics, compartir fotografies i vivències i enfortir els lligams.

La startup participa en el programa mentoring de la Fundació Youth Business Spain i ha estat guardonada amb el premi a la Innovació en l’Estratègia per a la Promoció dels Premis Alimara de Turisme del campus de Turisme, Hostaleria i Gastronomia del CETT, campus adscrit a la Universitat de Barcelona.