• Nous models de negoci amb l'e-commerce

Nous models de negoci amb l'e-commerce

Hailo, Boolino i Hall St., tres models de negoci que aporten solucions a sectors tan diversos com el taxi, la literatura infantil o l'hostaleria

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Pau Garcia Fuster
19 de Març de 2014
Act. 21 de Març de 2014
El boom dels negocis digitals obliga a afinar molt bé per prémer la tecla de l'èxit. No és senzill sortir-se'n, i a l'eShow que s'ha celebrat recentment a la Fira de Barcelona, s'han presentat alguns d'aquests casos. Hailo, Boolino i Hall St. han sabut fer-se un lloc en sectors tan diferents com el del taxi, la literatura infantil o l'hostaleria.

Hailo, el taxi a dos click
"Hailo és una aplicació mòbil que et permet demanar un taxi amb només dos clics", presenta Carlos Lascorz, director general de Hailo Barcelona. "Et permet pagar des del mòbil o veure com s'acosta el taxi a temps real", explica.

El responsable a Barcelona d'aquesta aplicació, que ja té presència a 14 ciutats del món, assegura que sorgeix "per eliminar ineficiències de mercat. Un taxista passava més del 50% del seu temps sense passatgers, quan mentrestant hi havia gent que buscava un taxi i no el trobava".

L'empresa obté una petita comissió per cada carrera que realitzen els taxistes gràcies al seu sistema. "Pels taxistes suposa passar d'un cost fix, la tarifa amb les emissores, a un cost variable; tenen més ingressos i aprofiten més les hores al volant", diu Lascorz.

Per fer realitat el model de negoci, Lascorz confessa que "al principi calia una sobreoferta. Havíem de convèncer molts taxistes que perquè se sumessin al projecte". Un cop aconseguida la base de taxis, "ja estàvem a punt per començar i que els passatgers tinguessin una bona experiència". A partir d'aquí, "és una roda que va creixent, i l'històric fa que cada cop sigui més fàcil replicar el model a noves ciutats".

Boolino, el bon hàbit de llegir
"Boolino és un projecte educatiu i cultural basat en la literatura infantil", explica el seu CEO i fundador, Sven Huber. "Té tres pilars: adquirir l'hàbit de la lectura, la capacitat lectora i la implicació dels pares per fomentar aquest hàbit". A Boolino recomanen continguts als pares en funció del perfil del nen. Segons Huber, "els hem de donar continguts rellevants per ells".

Amb un model de negoci amb tres potes: la venda de llibres, els ingressos per publicitat i les subscripcions; treballen amb l'objectiu de ser "la plataforma líder. En un sector tan nínxol, no tenim alternativa", assegura el seu fundador.

L'estratègia per aconseguir-ho passa per una important aposta pel SEO en fitxes de llibres i els seus comentaris enriquits. "A Espanya cada any es publiquen 15.000 llibres infantils; els comentaris de com han treballat els llibres els altres pares resulten molt interessants", diu Huber.

El content marketing, amb un blog corporatiu amb molts continguts propis, també és una peça bàsica de l'estratègia de Boolino. A més, "també treballem amb molts bloggers de referència que ens ajuden a guanyar molta visibilitat", explica el seu fundador. La presència a les xarxes socials, "on treballem amb moltes editorials i recomanant llibres", és un altre factor elemental per "anar creant una xarxa amb molta gent del sector".

Hall St., maximitzar l'ocupació hotelera
Hall St. és un mercat de reserves d'hotel on trobar opcions d'allotjament a bon preu i, sovint, a última hora. Les poden oferir també les persones: vendre reserves que tenen i que no poden utilitzar; o vendre llits que no utilitzaran, és a dir, compartir l'habitació de l'hotel. "Creixem bastant en l'àmbit dels esdeveniments, que ens serveixen com a canal per arribar al mercat", diu Alfredo Ouro, CEO i fundador.

"Havíem de crear una demanda molt important i hem treballat molt aquest aspecte per resultar atractius", explica Ouro. Afegeix que "com que el marketplace havia de ser global, teníem un gran repte per escalar el negoci".

Com que escalar per ciutat és molt car, "l'única manera de fer confluir oferta i demanda de forma intensa era l'esdeveniment". Aquí hi havia l'oportunitat de crear trànsit; i a més és "un bon canal perquè l'organitzador mateix de l'esdeveniment ens presenta i ens porta els usuaris", destaca el fundador de l'empresa.

"Els hotels ho veuen bé perquè és una aproximació social en un sector que no era social. A més, els maximitzes les persones que entren a l'establiment i que augmentin els ingressos indirectes", diu Ouro.