Novartis llança una iniciativa per a buscar solucions tecnològiques que permetin un millor diagnòstic i tractament de la psoriasi i ho fa en el marc del Mobile World Congress Barcelona. La iniciativa Derma Pitch Competition cerca conèixer els principals reptes als quals s'enfronten els dermatòlegs i així oferir solucions que beneficiïn tant a pacients com a metges. La iniciativa es llança mitjançant el laboratori d'innovació Novartis Biome, que té com a objectiu impulsar tant a companyies tecnològiques centrades en salut, com a persones apassionades per transformar el sector a través de l'ús de dades i eines digitals.
El projecte es va presentar per primera vegada en l'edició del MWC Los Angeles el passat mes de novembre i ara es llança l'edició europea que es presentarà en el MWC Barcelona, per a continuar buscant solucions que millorin la qualitat de la vida dels pacients i els permetin tenir un major control i informació sobre la seva malaltia.
Tecnologia i salut
La psoriasi és una malaltia autoimmune que provoca una inflamació sistèmica de la pell i que també afecta altres òrgans interns. Molts d'aquests pacients no tenen una bona qualitat de vida a causa de la malaltia. Un altre dels desafiaments en relació amb aquesta malaltia és el poc seguiment que alguns pacients fan del tractament, la qual cosa podria estar relacionat amb l'escàs coneixement que es té sobre la malaltia. En aquest context, l'objectiu de la competició és treballar conjuntament amb startups per a trobar productes, solucions o projectes que resolguin d'alguna forma el repte que es presenta i aportin un valor diferencial mitjançant tecnologies innovadores com per exemple la Intel·ligència Artificial.
Els guanyadors del 'Derma Pitch Competition' desenvoluparan una prova pilot finançada per la multinacional
Què s'ofereix als participants? Tots aquells que participin i quedin finalistes, tindran un rol molt actiu en aquest projecte, ja que l'empresa seleccionada tindrà l'oportunitat de col·laborar amb Novartis en el desenvolupament i implementació de la seva solució a través d'una prova pilot, que serà finançada per la multinacional. També comptaran amb l'acompanyament del laboratori i d'un equip de dermatòlegs per al desenvolupament de la prova.
A més, els finalistes podran presentar les seves propostes en el MWC de 2020, ja que rebran 2 entrades i fins a 1.000 euros de despeses per a logística inclosos.