• Onlean, digitalitzar per optimitzar

Onlean, digitalitzar per optimitzar

La startup posa a la venda una aplicació personalitzada per la millora de la funcionalitat i la productivitat de les empreses

L'equip d'Onlean | Cedida
L'equip d'Onlean | Cedida
Barcelona
12 de Novembre de 2020

La convergència d'experiències és el que fa possible que avui dia parlem d'Onlean. L'empresa de l'entorn de Barcelona Activa neix de la unió dels coneixements dels cinc socis, Òscar Fornt, Xesco Vilches, Xavier Aldavert, Ben Sterk i Jaume Aldavert que abracen àmbits com els recursos humans, les consultories o el món empresarial. Amb aquesta diversitat a l'esquena es decideixen a crear un servei que ajudi a millorar la productivitat i el rendiment de tota mena d'empresa, és per això que creen una acompanyada per un servei d'acompanyament individualitzat. 

 

Onlean ofereix eines per iniciar millores en el funcionament d'una empresa, o en el cas que aquestes millores hagin estat iniciades, per accelerar-les. Treballen en tota mena d'empreses de sectors diversos com el químic, la construcció o l'alimentació. Per afrontar les diverses millores que cada companyia vol introduir la startup fa una aposta ferma per l'acompanyament: "No volem vendre una aplicació i que l'empresa tiri per la seva banda, volem treballar junts per treure el màxim profit", assegura Vilches.

Digitalització i personalització

Els conceptes claus són precisament la digitalització i la personalització. El primer és el cor de la mateixa empresa, ja que ofereixen la digitalització de processos que optimitzen el funcionament de l'empresa. Per tant gràcies a l'element digital en Onlean l'empresa aconsegueix doblement el seu objectiu, facilitant la comunicació, l'organització i la presa de decisions amb la tecnologia.

 

Vilches: "Tenim un total de 10 aplicacions i en funció de cada client i les seves necessitats en recomanem unes o altres"

L'altre aspecte destacable és l'extrem grau de personalització que ofereixen en els seus serveis. "Tenim un total de 10 aplicacions i en funció de cada client i les seves necessitats en recomanem unes o altres", exemplifica Vilches i afegeix: "Intentem que el client utilitzi una metodologia única".

L'estudi meticulós de les necessitats dels seus clients per oferir un servei a mida fa que si busquem Onlean a l'Apple Store o Play Store no obtindrem resultats. Cada client consulta amb l'empresa la mena de servei que necessitarà i aquesta li entrega l'app directament ja adaptada per al seu propòsit.

L'emprenedor explica que "amb les noves necessitats o valoracions que ens fa cada client millorem el sistema de manera que tots es beneficien"

En constant moviment

"Cada dues setmanes introduïm canvis", assegura Vilches. Aquests canvis es mouen des de millores en les aplicacions ja existents o la creació de noves i la majoria neixen pel feedback amb els seus clients. "Amb les noves necessitats o valoracions que ens fa cada client millorem el sistema de manera que tots es beneficien", conclou Vilches.

Entre els nous projectes en els quals treballen es troba una nova aplicació dins del sistema Onlean enfocada al control dels aforaments en espai públics. L'empresa espera que sigui especialment útil amb l'arribada de noves restriccions per la pandèmia, la qual no ha estat un impediment pel creixement de l'empresa que va arribar al mercat a principis del 2020.