La innovació a l'empresa és cabdal si vols dur el teu negoci endavant i cap al futur. Però no sempre és fàcil. Acabes de començar en el camí cap a la innovació? O has fet alguns progressos però et sembla haver perdut una mica el camí? Com pots fer saber a tothom de la teva empresa el que és la innovació i per a què serveix? I com es pot ser més innovador?
Utilitza la llista de passos següents per seguir el camí per a ser una empresa innovadora:
Adona-te'n que la innovació no serà mai una solució ràpida.
Pregunta a alguns dels teus col·legues com defineixen la innovació i després decideix el que s'interposa en el camí de fer-ho.
Envia un article sobre innovació al teu cap/equip i demana-li de reunir-te per parlar-ne.
Mira si l'empresa esmenta la innovació a Internet, la intranet, el pla de negoci o l'informe anual. Si és així, tractar de descobrir qui a la teva organització està més interessat en la innovació. Si no és així, comença preguntant a la gent per què.
Comença una biblioteca d'innovació a la teva oficina. Convida la gent a demanar prestats els llibres. Estigues preparat perquè no te'ls retornin!
Crea la teva pròpia llista de correu electrònic de les persones que entenen la innovació com a cabdal. Envia'ls-hi articles curts i històries interessants per mantenir el seu interès.
A cada reunió, demaneu-vos "Estem sent innovadors?" o "Hi ha una millor manera de fer això?".
Comença cada reunió de resolució de problemes amb un exercici de "No seria genial si...?" I assegura't de recollir almenys 15-20 resultats de somnis abans de començar.
Posa una paret blanca a la sala o a la cafeteria. Escriu-hi "Com podríem ser més innovadors? Anota aquí les teves idees". Demana a l'equip que posin el seu nom si estan disposats a treballar en un projecte d'innovació. Mira la paret plena d'idees. Assegura't de capturar-les totes i remet-les a tothom qui vulgui llegir-les.
De vegades, cal més que una innovació incremental... molt més. De vegades, cal reinventar la teva estratègia de negoci, superar la competència, revolucionar la teva indústria i crear el futur! Pots estar segur que no hi arribaràs fent el mateix de sempre. Si tens una missió, això és el que necessites... un munt de cervells pensant junts de manera creativa i col·laborativa; un desafiament que inciti la gent a comprometre's amb l'objectiu; un clar enfocament en el client, sigui intern o extern; un sistema de comunicacions de gran abast; una magnífica habilitat de finalització de projectes i sistemes de suport; un procés d'avaluació organitzada perquè les lliçons d'aquest projecte es puguin replicar en el següent; una cultura que reti homenatge a les noves idees i la presa de riscos amb el temps i els recursos adequats.