Persones de mitjana edat, que no han estat emprenedores – podem dir-ne així als qui han estat treballant per compte d'altri al llarg de tota la seva vida? - , es troben avui, per circumstàncies econòmiques o per voluntat pròpia, abocades a establir-se pel seu compte, com a alternativa a la
subocupació o a l'
atur.
Probablement tenen totes les capacitats i
qualitats per a gestionar una petita empresa, guanyar-se la vida, i fer-la créixer – encara que no ho saben - però no tenen, o fins ara no han tingut, aquella idea (la bombeta!) que fa iniciar una
empresa.La
Reempresa suposa una nova solució d'èxit a aquesta situació. La
compra d'una
empresa en funcionament – no començar de zero – després de buscar i triar entre centenars d'
oportunitats; l'ajuda de l'
empresari o empresària que ha gestionat durant molts anys l'
empresa que es ven, sumat al camí recorregut per l'
empresa comprada, que ja disposa dels actius i instal·lacions necessaris, cartera de
clients,
proveïdors, talent,
finançament, etc., millora exponencialment les possibilitats de
viabilitat empresarial. També és una oportunitat per al
creixement i consolidació empresarial, sobretot en aquelles
compres produïdes per empreses
reemprenedores. La integració de noves línies productives, ampliació de cartera de
clients i l'entrada a
nous mercats permet el
creixement de les empreses, generant
economies d'escala i augmentant la seva
productivitat. Nombrosos
estudis empresarials assenyalen que la dimensió i diversificació de les
empreses és un factor clau per a suportar situacions econòmiques adverses.
Cedir l'
èxit empresarial en l'àmbit de les
microempreses i les
pimes és molt més que fer el traspàs d'un local, d'una cartera de
clients o d'una
gestió administrativa. Cedir l'èxit vol dir transmetre el
know how i la
cultura empresarial des de la vessant financera fins a la més humana; transmetre una manera de fer, conèixer com actuar amb les diferents persones que interactuen amb aquell
negoci de manera quasi personalitzada. Aquesta transmissió de
coneixement, de matisos, de relacions, només es pot fer si l'
empresari que cedeix el seu
negoci acompanya al nou
emprenedor durant un període de temps. El temps necessari en cada cas, segons el sector, la grandària, o l'activitat, perquè el nou
gestor pugui donar-li continuïtat sostenible en el temps.
Aquests (no)
emprenedors ja són
Reemprenedors – més ben dit,
empresaris - han comprat una
empresa, i han seguit generant riquesa, individual i col·lectiva, i han après que és set vegades més fàcil donar continuïtat a una
empresa que crear-la de nou.