No és senzill trobar un qualificatiu per definir la campanya publicitària llançada pel BBVA. Com a mínim: sorprenent i enganyosa, a part de desencertada.
Tracta, el vídeo publicitari, sobre que els accionistes del BBVA parlin i dialoguin amb els accionistes del Banc Sabadell. Parlar després de presentar una OPA hostil? Això haver-ho fet amb anterioritat a la presentació de l’OPA, pràctica recomanable en aquest tipus d’operacions en el món financer.
El vídeo del BBVA ens demana parlar entre els accionistes de les dues entitats sobre “quin tipus de banc volem”. Ens proposen un diàleg estúpid, ja que el punt de partida és una OPA hostil i una actitud, per part del BBVA, clarament prepotent a part de fer una oferta perjudicial per a l’accionista del Banc Sabadell.
Costa entendre per quina raó la campanya publicitària del BBVA es dirigeix a tota l’opinió pública quan són només els accionistes del Banc Sabadell els qui han de pronunciar-se sobre l’OPA hostil presentada pel BBVA. És clar que volen projectar una imatge amable del seu banc per compensar la mala imatge projectada fins ara. D’això se’n diu publicitat enganyosa!
"Costa entendre per quina raó la campanya publicitària del BBVA es dirigeix a tota l’opinió pública quan són només els accionistes del Banc Sabadell els qui han de pronunciar-se"
Estem davant d’un altre despropòsit del BBVA, que tracta a l’accionista del Banc Sabadell com si fos una criatura immadura i sense capacitat d’anàlisi de la realitat. Els accionistes del Banc Sabadell ja sabem quin banc volem: el nostre! Vivim en un mercat lliure on cadascú de nosaltres pot triar aquella entitat financera que s’adapti millor a les seves necessitats i molts de nosaltres estem ben servits pel Banc Sabadell, tant com accionistes com a clients.
Intentar seduir a través de la publicitat quan el que hi ha sobre la taula és una OPA hostil econòmicament gens atractiva és un esforç inútil i costós per obtenir un resultat zero. No crec que els accionistes del BBVA estiguin gaire contents de com gestiona tot aquest assumpte el seu banc.
Podem parlar i dialogar tant com vulguin de com cal fer les coses sense prendre’ns per ximples als altres i de com es fan correctament les fusions entre bancs. En aquest terreny el Banc Sabadell pot fer un màster al BBVA.
No m’estranyaria gens que en pocs dies el BBVA retiri aquesta desafortunada campanya publicitària; seria el primer encert del BBVA des que van decidir, equivocadament, presentar l’OPA hostil.
Volem seguir tenint el Banc Sabadell viu i amb la vitalitat que ha demostrat al llarg de la seva exitosa i llarga existència, superant totes les conjuntures adverses, i com sempre al costat de les petites i mitjanes empreses, amb les que va de bracet des de la seva fundació.