Una de les característiques més destacades del món digital és la seva manera d’evolucionar. Sempre constant i cada cop més ràpida. Es tracta d’un procés transformador que redibuixa les necessitats dels consumidors, així com les seves expectatives en referència al que de manera conscient o inconscient esperen de les marques.
Ja fa anys que sabem que articular una presència eficient a les xarxes socials és un element clau de l’estratègia de comunicació de les marques. Així mateix, és una realitat inqüestionable que Tiktok ha superat els 17 milions d’usuaris a Espanya i que ha esdevingut una eina imprescindible per a qualsevol que vulgui arribar al gran públic. És imperatiu que tothom que d’una manera o altra requereixi el màrqueting digital entengui que cal començar a treballar a Tiktok. Molt millor avui que demà.
Precisament per la seva capacitat d’impactar a les generacions més joves, les característiques de Tiktok tindran un impacte de llarga durada a l’ecosistema de xarxes socials i com a mostra podem citar tota la llista de canvis que ha forçat a portar a terme a gegants com la mateixaMeta. Ha arribat per quedar-se una modalitat de comunicació digital que hem batejat com Social Media Content Show que, molt resumidament, consisteix en el fet que les marques ja no només arribin als seus potencials consumidors amb continguts interessants o gràficament atractius sinó que a més a més ofereixen entreteniment. No és això mateix l’essència de la mateixa Kings Leage?
Precisament per la seva capacitat d’impactar a les generacions més joves, les característiques de Tiktok tindran un impacte de llarga durada a l’ecosistema de xarxes socials
L'adveniment del Social Media Content Show porta aparellada la necessitat de dotar-se de material audiovisual, buscar un host que pugui representar-nos, sortir al carrer a parlar dels nostres territoris de marca i fomentar més que mai la creativitat. No és senzill captar l’atenció avui dia i cal que siguem capaços de sortir de la nostra zona de confort per adaptar-nos al canvi. Cal entendre que avui dia sense entreteniment ja no hi ha engagement. Aquí van 5 aspectes clau per aprofitar les oportunitats:
- Cal generar contingut original i creatiu adaptat a les necessitats i codis d’aquest canal. Rodegeu-vos d’aquelles persones i equips que puguin crear materials que captin i retinguin l’atenció dels usuaris.
- Fomenteu la interacció amb els seguidors. No és suficient contestar les preguntes i els missatges, cal anar més enllà. Una bona gestió d’aquest canal ens permetrà conèixer molt millor als nostres clients, humanitzarà la marca i ens permetrà conèixer molt millor les seves necessitats.
- Col·laboreu amb prescriptors i influencers. Cal que n’identifiqueu aquells que millor s’alineen amb els valors de la vostra marca així com aquells que tenen una major influència amb relació al target de la vostra comunicació. No son cap moda i a Tiktok son tant o més importants que a Instagram.
- Aposteu pel vídeo. A Tiktok no és possible treballar amb cap altre tipus de format i precisament aquesta és la clau del seu èxit.
- Monitoritzeu les tendències i desenvolupeu una metodologia per aprofitar-les.
En certa manera, som davant una petita revolució al cor de les xarxes socials. Un canvi que hem d’entendre per tal de poder aprofitar les oportunitats que ens ofereix.