01
de Setembre
de
2015
Act.
02
de Setembre
de
2015
La visibilitat dels posts d'empresa a Facebook és quelcom que ens preocupa a les empreses cada cop més, sobretot quan el nostre públic objectiu es troba en aquesta xarxa social. Tanmateix, hem de saber que les nostres publicacions poden o no aparèixer en el mur dels nostres fans i que cada cop resulta més complicat aconseguir que el nostre públic objectiu vegi els posts que publiquem a les pàgines corporatives. Com podem, doncs, ser més visibles?
En primer lloc, no podem perdre de vista la importància de l'engagement o, el que és el mateix, la interacció de les persones que ens segueixen. L'engagement suposa algun tipus de participació per part del nostre públic a través d'una acció concreta envers alguna de les nostres publicacions: fer "m'agrada", compartir o comentar. L'engagement és la peça clau en la visibilitat dels nostres posts.
Posts atractius i interessants
Les publicacions d'empresa han de respondre als gustos i interessos del públic objectiu, aparèixer amb plantejaments que atreguin la seva atenció i que busquin l'engagement. La creativitat és la que més ens ajudarà per assolir aquest repte.
Funcionen bé les promocions, sortejos i concursos amb premis i regals; les preguntes que creen polèmica i debat sobre un tema; les dades que desperten la curiositat o la informació que suscita intriga; els jocs de paraules, els dobles sentits i l'humor, en general.
Millor text, fotos o vídeos? Els posts amb imatges impacten més que el text cru i pelat. I els vídeos curts, originals i creatius resulten força notoris. L'enginy, l'emotivitat, la tendresa, l'apel·lació a la bondat de la naturalesa humana són recursos que solen tenir l'èxit garantit.
Quan les publicacions es relacionen amb esdeveniments presencials viscuts en primera persona, situacions amb què ens identifiquen d'alguna forma, o bé quan apareixen imatges de persones que coneixem o que ens resulten agradables, serà molt més fàcil assolir l'engagement. Si aconseguim que una persona trenqui el gel i ens deixi un primer comentari al nostre post, aquest actuarà com a incentiu i serà més fàcil que altres s'animin a fer el mateix.
Actitud empàtica, constància i regularitat
A les xarxes socials hi ha persones. Per molt òbvia que sembli aquesta afirmació, de vegades ens n'oblidem. Parlar sense escoltar i emetre missatges de forma unidireccional, sense saber si interessen algú, són errors encara massa freqüents. És a dir, les persones volem que se'ns consideri, que se'ns tracti de forma especial i personalitzada, que se'ns escolti, volem ser 'consentides'. Això s'aconsegueix amb la personalització dels missatges i parlant des de la proximitat.
El contacte amb la nostra comunitat ha de ser constant en el temps. Les xarxes socials demanen disciplina i regularitat, ser-hi presents, participar-hi de forma continuada. No podem decebre els nostres seguidors, que estan pendents del que diem, que esperen les nostres aportacions.
Hem de saber que el camí de la comunicació a través de les xarxes socials és un camí de llarg recorregut que, un cop iniciat, no podem deixar-ho sense risc de perdre, en poques setmanes, tots els avanços assolits durant mesos de feina.
Continguts promocionats
Finalment, sempre ens queda l'opció de pagar per fer-nos més visibles. Per una quantitat de diners relativament petita, podem arribar a més persones, fins i tot a grups de persones que no ens coneixen encara. L'avantatge principal és que Facebook ens permet segmentar tant com vulguem el nostre públic objectiu: per edat, sexe, nivell cultural, àrea geogràfica i d'altres variables sobre gustos i estils de vida. Podrem arribar als nostres fans, però també a altres persones que no ens coneixen i tenen un perfil que ens interessa.
La varietat d'opcions ens permet decidir què volem: fans per a la nostra pàgina a Facebook, visites al nostre web, descàrregues d'una app, donar a conèixer un vídeo, un esdeveniment o una promoció. Són accions flexibles en el temps, en el seu abast geogràfic i adaptables a qualsevol pressupost, petit o gran.
En resum…
Cal que tinguem clar que els posts que publiquem a les pàgines corporatives de Facebook presenten, de forma natural, uns índexs molt baixos de visibilitat. Es parla que un post, de mitjana, no l'arriba a veure ni el 5% dels nostres fans. Per incrementar-ne la visibilitat, se'ns plantegen dues vies principals: la de l'engagement i la de la promoció. La primera requereix imaginació, constància i actitud; la segona, creativitat i inversió econòmica. Una combinació equilibrada de les dues accions serà, en la major part dels casos, la solució que ens resultarà més rendible.
En primer lloc, no podem perdre de vista la importància de l'engagement o, el que és el mateix, la interacció de les persones que ens segueixen. L'engagement suposa algun tipus de participació per part del nostre públic a través d'una acció concreta envers alguna de les nostres publicacions: fer "m'agrada", compartir o comentar. L'engagement és la peça clau en la visibilitat dels nostres posts.
Posts atractius i interessants
Les publicacions d'empresa han de respondre als gustos i interessos del públic objectiu, aparèixer amb plantejaments que atreguin la seva atenció i que busquin l'engagement. La creativitat és la que més ens ajudarà per assolir aquest repte.
Funcionen bé les promocions, sortejos i concursos amb premis i regals; les preguntes que creen polèmica i debat sobre un tema; les dades que desperten la curiositat o la informació que suscita intriga; els jocs de paraules, els dobles sentits i l'humor, en general.
Millor text, fotos o vídeos? Els posts amb imatges impacten més que el text cru i pelat. I els vídeos curts, originals i creatius resulten força notoris. L'enginy, l'emotivitat, la tendresa, l'apel·lació a la bondat de la naturalesa humana són recursos que solen tenir l'èxit garantit.
Quan les publicacions es relacionen amb esdeveniments presencials viscuts en primera persona, situacions amb què ens identifiquen d'alguna forma, o bé quan apareixen imatges de persones que coneixem o que ens resulten agradables, serà molt més fàcil assolir l'engagement. Si aconseguim que una persona trenqui el gel i ens deixi un primer comentari al nostre post, aquest actuarà com a incentiu i serà més fàcil que altres s'animin a fer el mateix.
Actitud empàtica, constància i regularitat
A les xarxes socials hi ha persones. Per molt òbvia que sembli aquesta afirmació, de vegades ens n'oblidem. Parlar sense escoltar i emetre missatges de forma unidireccional, sense saber si interessen algú, són errors encara massa freqüents. És a dir, les persones volem que se'ns consideri, que se'ns tracti de forma especial i personalitzada, que se'ns escolti, volem ser 'consentides'. Això s'aconsegueix amb la personalització dels missatges i parlant des de la proximitat.
El contacte amb la nostra comunitat ha de ser constant en el temps. Les xarxes socials demanen disciplina i regularitat, ser-hi presents, participar-hi de forma continuada. No podem decebre els nostres seguidors, que estan pendents del que diem, que esperen les nostres aportacions.
Hem de saber que el camí de la comunicació a través de les xarxes socials és un camí de llarg recorregut que, un cop iniciat, no podem deixar-ho sense risc de perdre, en poques setmanes, tots els avanços assolits durant mesos de feina.
Continguts promocionats
Finalment, sempre ens queda l'opció de pagar per fer-nos més visibles. Per una quantitat de diners relativament petita, podem arribar a més persones, fins i tot a grups de persones que no ens coneixen encara. L'avantatge principal és que Facebook ens permet segmentar tant com vulguem el nostre públic objectiu: per edat, sexe, nivell cultural, àrea geogràfica i d'altres variables sobre gustos i estils de vida. Podrem arribar als nostres fans, però també a altres persones que no ens coneixen i tenen un perfil que ens interessa.
La varietat d'opcions ens permet decidir què volem: fans per a la nostra pàgina a Facebook, visites al nostre web, descàrregues d'una app, donar a conèixer un vídeo, un esdeveniment o una promoció. Són accions flexibles en el temps, en el seu abast geogràfic i adaptables a qualsevol pressupost, petit o gran.
En resum…
Cal que tinguem clar que els posts que publiquem a les pàgines corporatives de Facebook presenten, de forma natural, uns índexs molt baixos de visibilitat. Es parla que un post, de mitjana, no l'arriba a veure ni el 5% dels nostres fans. Per incrementar-ne la visibilitat, se'ns plantegen dues vies principals: la de l'engagement i la de la promoció. La primera requereix imaginació, constància i actitud; la segona, creativitat i inversió econòmica. Una combinació equilibrada de les dues accions serà, en la major part dels casos, la solució que ens resultarà més rendible.