Com crear una bona presentació comercial?

Òscar Macià, expert en gestió comercial, respon als lectors i explica les claus per captivar al client en la visita i arrodonir-ho amb la venda

Un agent comercial explica els avantatges durant una visita amb el client
Un agent comercial explica els avantatges durant una visita amb el client
Oscar Macià (CEO de ForceManager)
28 d'Octubre de 2014
Act. 03 de Novembre de 2014
L'hora de la veritat d'un comercial és quan es posa davant del client. Quan el venedor s'hi troba cara a cara i li presenta el producte és realment quan se la juga. És quan ha de comunicar amb eficàcia, seduir, mostrar, demostrar, impactar, convèncer. Per assolir-ho és vital que faci una bonapresentaciócomercial, que reflecteixi la professionalitat amb què treballa la seva empresa. Cal fer una presentació impecable, entenedora i que mantingui l'atenció de l'interlocutor fins al final. Aconseguir-ho no és fàcil, però si seguim alguns principis, hi estarem més a prop.

1. Personalitza
No tots els clients tenen les mateixes necessitats; per tant, potser no requereixen les mateixes solucions. És imprescindible conèixer bé el teu client potencial abans de reunir-te amb ell i preparar una presentaciópersonalitzada, adaptada al 100% a les seves necessitats. D'aquesta manera, el client veurà que entens les seves preocupacions sense que necessiti traslladar-te-les, i trobarà en la teva presentació un missatge únic, rellevant i que realment li aporta solucions.

2. Salta el discurs corporatiu
Recorda sempre que el protagonista és el client. No t'hi reuneixes per parlar de tu i de la teva companyia, sinó per oferir-li un producte o servei que li resoldrà necessitats. No et preocupis per presentar la companyia; explica la solució que pots oferir-li i a mesura que avanci el discurs, el teu interlocutor ja t'anirà coneixent. I si dones una bona imatge, la teva organització donarà una bona imatge.

3. Comunica de manera simple i clara
La tecnologia posa al nostre abast eines per fer presentacions amb molts efectes, però s'ha d'anar amb compte. Si utilitzes massa efectes, pots distreure l'atenció del teu interlocutor. Aprofita les eines que tens per fer una presentació amb resultatsvisuals, que no avorreixi el client, però simple i clara.

4. Aprofita la connectivitat
Si portes una tauleta connectada a Internet, és una gran oportunitat. Ja que has substituït els dossiers i catàlegs de paper per einesvirtuals, hi pots treure partit. Aprofita-ho per consultar documents que donin resposta a les preguntes del teu interlocutor, per enviar-li la presentació o informació per e-mail, etc.

5. Demostra el que dius
Sempre que puguis fer demostracions físiques perquè el teu interlocutor entengui millor el que li estàs venent, la teva presentació sortirà clarament reforçada. Si utilitzes tauleta, serveix-te'n per fer les demostracions, és el mitjà més efectiu. També pots exposar casosd'èxit o exercicis pràctics de com el teu producte ha ajudat d'altres empreses similars.

6. Vés al gra
El temps és or, i més el dels teus clients. No saps el temps que et podran dedicar sense perdre l'atenció o pensar en la pròxima reunió, així que no divaguis i presenta el teu producte i els seus beneficis de forma clara i concisa. Per aconseguir-ho et pot anar bé portar un petit esquema amb els missatgesclau que vols que el teu client recordi, i pren nota del que busca el teu client. Et pot servir per completar la teva presentació.

7. Predisposició
Has de mantenir l'interès del teu interlocutor en tot moment, per això has d'evitar que la teva presentació sigui monòtona. Com? Si vens el teu producte amb energia i amb un somriure, aquest entusiasme es traduirà en interès per part del teu client potencial. No et limitis a llegir un PowerPoint, connecta amb el teu interlocutor amb una presentació alegre i natural.

Tens algun dubte? Envia'ns la teva consulta a redaccio@viaempresa.cat i el nostre expert resoldrà les teves qüestions.