Màrqueting per sobreviure a una tardor incerta

La publicitat al pla d'empresa no és una despesa, és una inversió, un flotador, pot evitar que vostè i la seva empresa tanquin

La publicitat a la televisió | iStock
La publicitat a la televisió | iStock
experta en digital branding
Barcelona
30 d'Agost de 2022

En aquests moments de crisi econòmica, pregunteu-vos què poden fer les empreses, els empresaris, les persones al davant del màrqueting, vendes i branding per a continuar venent a una tardor que es presenta crítica, marcada pel que alguns anomenen la incertesa... La incertesa a hores d'ara és més ben poca, es confirma que estem immersos en una crisi global de les històriques i els consumidors, els ciutadans, ja han començat a contenir el seu consum. L'incert aquí és fins quan aquesta contenció en el consum, i nosaltres ara -consumidors- en aquest entorn anem a comprar el just i imprescindible.

És la primera cosa a tenir clara, a entendre. Què és imprescindible per als teus clients, per als consumidors de la teva marca? Aquesta pregunta de reflexió cal fer-la a consciència. Imprescindible és el pa i també el catalogat com a entreteniment i oci. Per exemple, en temps de crisi, la música (la cultura que per a alguns governs és motiu de retall de pressupostos) és un bé que es pot catalogar d'imprescindibles i es pot comprar en format de concerts, festivals... a un preu raonable, perquè la gent ara necessita com el pa el seu  moment d'evasió.

El preu "raonable", el denominat pricing en màrqueting, està sent un altre dels trencaclosques

El preu "raonable", el denominat pricing en màrqueting, està sent un altre dels trencaclosques perquè no haver de tancar per haver adoptat un low cost en què hem d'haver-hi de regalar productes, serveis.

La marca, ¿compraran marca o escullen les marques blanques o marques nascudes, incubades, en els marketplaces com Amazon? La marca encara és la millor aposta que es pot fer en qualsevol negoci, a hores d'ara no ho posem en dubte. Apostem per continuar invertint a construir marca. Mercadona va fer-se un buit, un bon buit en el mercat, per vendre millor que ningú en alimentació les marques blanques... I cert és que Mercadona inverteix a mantenir la seva bona reputació, a construir la seva pròpia marca.

La partida de publicitat

Publicitat. Què fer en aquests moments? Sobretot, no retallar en comunicació de marca, de producte, en publicitat, perquè després serà pitjor, si retalla aquesta partida serà per fer que tothom s’oblidi de la seva marca i els seus productes i serveis... i això del branding i màrqueting té molt de sentit comú: si t'obliden, et deixen de comprar. Pot ser que el seu director financer li recordi que cal retallar despeses i la partida publicitària figura a la columna de despeses. No sabem gaire bé com va arribar aquí. Aquesta partida que posa publicitat al seu pla d'empresa no és una despesa, és una inversió, un flotador, pot evitar que vostè i la seva empresa tanquin.

Estudieu bé el mercat, és el moment d'invertir en dades, en intel·ligència del mercat.

És el moment d'estudiar, de revisar aquestes gestes del màrqueting com en el seu dia va ser una campanya històrica al mercat dels detergents, la campanya protagonitzada per un director general, un CEO, el Sr. Manuel Luque, que salva l'empresa en un moment on tots els indicis eren de tancament amb un missatge retador: "Busqueu, compareu i si trobeu alguna cosa millor, compreu-la". Transparència, honestedat i bon fer... Imprescindible.