Ogilvy, la publicitat i les xarxes socials

Les xarxes socials esdevenen una aportació de valor per a les empreses, ja que suposen tres grans oportunitats

No competir bé en el canal digital és un error que es paga car | iStock
No competir bé en el canal digital és un error que es paga car | iStock
Barcelona
05 de Setembre de 2023
Act. 31 d'Octubre de 2023

L’estiu sempre és un bon moment per donar un cop d’ull i rescatar aquelles lectures pendents o que exigeixen una segona passada. Enguany he tingut la sort de poder rellegir un clàssic que, sens dubte, hauria de ser un dels llibres de capçalera per a qualsevol que es dediqui al món de la publicitat i de la comunicació: Ogilvy on advertising, escrit pel mateix David Ogilvy el 1983.

Deia l’autor que l’única revolució que realment havia afectat el món de la publicitat era la televisió com a mitjà de comunicació de masses. Si l’autor encara visqués, hauria pogut presenciar una segona gran revolució, la de les xarxes socials i els canals digitals. Ogilvy va ser un pioner comunicatiu, tot proposant enfocar la publicitat com un mitjà d’informació i, com a tal, va apostar decididament per fer mesuraments constants per avaluar l’efectivitat de les campanyes. Segur que, avui dia, els recursos i les eines del món digital l’haurien apassionat.

David Ogilvy va ser un pioner comunicatiu, tot proposant enfocar la publicitat com un mitjà d’informació

Quaranta anys després ja som capaços d’explicar quin és l’impacte que han produït, tant en el sector de la comunicació, com en les nostres vides, les xarxes socials i el canal digital en general. I és que us parlaré de les tres grans oportunitats que Ogilvy hauria destacat sobre les xarxes socials i la seva eficiència com a canal de comunicació:

  • Són el canal més eficient de cara a la segmentació de públics. Amb això em refereixo que ja no es tracta tant de trobar un eslògan brillant, sinó de com confeccionar la millor estratègia per fer arribar el teu missatge. Per exemple, si volem vendre un cotxe per a joves, serà més eficient fer-ho a Tiktok que a Facebook. En realitat, els anuncis de la indústria de l’automòbil durant la mitja part dels partits de futbol són pràcticament un anacronisme.
     
  • És el canal més proper al comprador. Portem sempre el nostre telèfon intel·ligent a la butxaca i el mirem constantment. Busquem restaurants, contrastem les valoracions que els consumidors fan de comerços, ressenyes de pel·lícules i en definitiva una llarguíssima llista de consultes, al darrere de les quals hi ha tota la indústria publicitària. No competir bé en el canal digital és un error que es paga car.
     
  • És el canal que més creix. Em costa imaginar empreses que avui dia inverteixin més recursos en la comunicació fora de línia que en línia. I, així i tot, cada cop més empreses de l’IBEX35 aposten pel canal digital d’una manera decidida. De fet, aquesta tendència no deixa de ser una gran oportunitat per a mitjans com VIA Empresa, amb continguts de qualitat i enfocats a decision makers

Aquestes 3 grans oportunitats tenen una gran aportació de valor per a les empreses. El valor dels pioners com David Ogilvy.