22
de Desembre
de
2015
Hi ha esdeveniments que 'peten' les xarxes. Fins i tot, que la xarxa els fa més grans. Política, esports, societat... la vida passa també a la xarxa. Amb la capacitat de transmetre i compartir informació a l'abast de tothom i de forma immediata, la xarxa permet generar de manera senzilla i ràpida un efecte viral sobre la comunitat.
Sabíeu que els atemptats de Paris van generar més soroll a les xarxes que al carrer? El hashtag#ParisAttacks va ser trending topic (TT) mundial durant dies. Quan l'embolic és gros al carrer, a la xarxa ho és encara més. Tothom hi diu la seva. Tothom i de forma transversal. Tothom hi està convidat. Cada cop està més clar que la vida es viu també a la xarxa. Més enllà de la televisió, de la ràdio, de la premsa, gairebé diria que del carrer, la gent viu a la xarxa.
Si esdeveniments com un debat, un atemptat o un partit de futbol es viuen a la xarxa, com no s'ha de viure el dia a dia de la teva empresa? Per què el teu negoci, gran o petit, hauria de ser a la xarxa? Si bé és cert que hom pot pensar que les xarxes sovint enreden, ben portades, us asseguro que ajuden a desenredar més d'un embolic. Per què cal ser-hi?
1. Perquè has d'estar on està el teu usuari. El teu client. El teu públic
Les darreres dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM) ens indiquen que un 91% dels internautes tenen perfil a les xarxes socials. D'aquest 91%, bona part pot ser públic objectiu teu!
2. Perquè pots comunicar-te directament amb ells
A través de les xarxes socials es pot preguntar, interactuar, conèixer opinions o veure tendències. Així es crea una proximitat que permet establir una comunicació directa i fins i personalitzada. Pots parlar tant amb un personatge anònim, com amb un polític com amb un actor.
3. Per la immediatesa
Quantes vegades t'has assabentat de quelcom abans per les xarxes que pels mitjans convencionals? Si la informació és atractiva i original s'aconseguirà crear interès i visites. Oi que amb una notícia d'actualitat ho veiem molt clar? Doncs pensa en un llançament, una oferta, una promoció. Per què no hi hauria també de ser?
4. Perquè pots compartir informació
Els seguidors i amics de les xarxes socials són els millors prescriptors de la informació. Poden difondre ràpidament una informació amb un sol click i arribar a centenars de persones en un moment. Pots aconseguir prescriptors i fins i tot ambaixadors. El famós boca-orella, ara funciona per les xarxes.
5. Perquè pots descobrir nous públics
Precisament la viralitat, la facilitat per enviar missatges i la immediatesa fa que les xarxes socials siguin una plataforma molt útil per arribar a nous públics. Es poden fer nous contactes i crear col·laboracions per a projectes buscant persones amb inquietuds i perfils semblants, ja que les xarxes socials permeten agrupar les persones per aficions i gustos. A Facebook pots buscar per grups. A Twitter per hashtags o etiquetes.
Cal ser-hi sí, però amb seny. Les xarxes socials poden ser molt bones aliades sempre i quan se'n faci un bon ús. S'han de cuidar els seguidors, mantenir el perfil actualitzat i actiu, i dedicar-hi temps per treure'n profit. Però també vigilar amb els missatges que s'hi publiquen. A les xarxes, com a la vida, no tot s'hi val...
Sabíeu que els atemptats de Paris van generar més soroll a les xarxes que al carrer? El hashtag#ParisAttacks va ser trending topic (TT) mundial durant dies. Quan l'embolic és gros al carrer, a la xarxa ho és encara més. Tothom hi diu la seva. Tothom i de forma transversal. Tothom hi està convidat. Cada cop està més clar que la vida es viu també a la xarxa. Més enllà de la televisió, de la ràdio, de la premsa, gairebé diria que del carrer, la gent viu a la xarxa.
Si esdeveniments com un debat, un atemptat o un partit de futbol es viuen a la xarxa, com no s'ha de viure el dia a dia de la teva empresa? Per què el teu negoci, gran o petit, hauria de ser a la xarxa? Si bé és cert que hom pot pensar que les xarxes sovint enreden, ben portades, us asseguro que ajuden a desenredar més d'un embolic. Per què cal ser-hi?
1. Perquè has d'estar on està el teu usuari. El teu client. El teu públic
Les darreres dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM) ens indiquen que un 91% dels internautes tenen perfil a les xarxes socials. D'aquest 91%, bona part pot ser públic objectiu teu!
2. Perquè pots comunicar-te directament amb ells
A través de les xarxes socials es pot preguntar, interactuar, conèixer opinions o veure tendències. Així es crea una proximitat que permet establir una comunicació directa i fins i personalitzada. Pots parlar tant amb un personatge anònim, com amb un polític com amb un actor.
3. Per la immediatesa
Quantes vegades t'has assabentat de quelcom abans per les xarxes que pels mitjans convencionals? Si la informació és atractiva i original s'aconseguirà crear interès i visites. Oi que amb una notícia d'actualitat ho veiem molt clar? Doncs pensa en un llançament, una oferta, una promoció. Per què no hi hauria també de ser?
4. Perquè pots compartir informació
Els seguidors i amics de les xarxes socials són els millors prescriptors de la informació. Poden difondre ràpidament una informació amb un sol click i arribar a centenars de persones en un moment. Pots aconseguir prescriptors i fins i tot ambaixadors. El famós boca-orella, ara funciona per les xarxes.
5. Perquè pots descobrir nous públics
Precisament la viralitat, la facilitat per enviar missatges i la immediatesa fa que les xarxes socials siguin una plataforma molt útil per arribar a nous públics. Es poden fer nous contactes i crear col·laboracions per a projectes buscant persones amb inquietuds i perfils semblants, ja que les xarxes socials permeten agrupar les persones per aficions i gustos. A Facebook pots buscar per grups. A Twitter per hashtags o etiquetes.
Cal ser-hi sí, però amb seny. Les xarxes socials poden ser molt bones aliades sempre i quan se'n faci un bon ús. S'han de cuidar els seguidors, mantenir el perfil actualitzat i actiu, i dedicar-hi temps per treure'n profit. Però també vigilar amb els missatges que s'hi publiquen. A les xarxes, com a la vida, no tot s'hi val...