
Una de les tendències actuals dins del món dels Recursos Humans és la gamificació, (gamification) l'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs. Es tracta d'una nova i poderosa estratègia per influir i motivar grups de persones.
L'eclosió de la web 2.0 ha accelerat la creació de comunitats al voltant de tota mena de xarxes socials, mitjans digitals o webs corporatives. Però no sempre és fàcil estimular l'activitat dinàmica i freqüent entre els membres d'una comunitat.
Una correcta i professional implantació d'estratègies de gamificació ens permet passar d'estar implicat, a un autèntic engagement (compromís) aconseguint, si parlem dintre de l'entorn laboral, que els treballadors d'una empresa participin dels objectius d'una manera dinàmica i proactiva.
En els darrers anys hi ha hagut un creixement exponencial de l'ús dels videojocs en entorns laborals i no lúdics. La seva eficàcia ha despertat l'interès de tots els professionals de qualsevol de les àrees del comportament humà i poc a poc és convertirà en una eina imprescindible dintre de l'àrea de la motivació.
Continuem, com quan érem nens... aprenent jugant, detall del que ens havíem oblidat al créixer.