presidente de la Cámara de comercio de Terrassa

BeBUSINESS Sant Cugat, plataforma de bones idees

29 d'Octubre de 2016
Marià Galí
Per tirar endavant un projecte empresarial són necessaris tres elements: una bona idea -que sigui original o única en el mercat al qual es vol adreçar-; un projecte sòlid –estructurat i amb un estudi de mercat previ que vagi dirigit a un segment de mercat concret i amb aliances potencials amb possibles col·laboradors- i, per últim és necessària il·lusió per tirar endavant la idea, acompanyada del valor del treball, constància i perseverança.

Alhora, és molt important que es donin les circumstàncies adequades per facilitar la creació de noves empreses, per entendre'ns, que es creï el que s'anomena un entorn emprenedor. En relació a aquesta qüestió l'informe executiu Catalunya 2015 del GEM (Global Enterpreneurship Monitor), xarxa mundial que proporciona informació d'alta qualitat sobre la iniciativa emprenedora en la qual participa activament la Cambra de Terrassa, recull que segons els experts les condicions de l'entorn per emprendre continuen sent poc favorables a Catalunya atenent que 9 de les 12 variables que s'avaluen en relació a l'entorn han estat valorades amb menys d'un 5 sobre 10. Tot i així destaca que una de les 3 variables valorades positivament són els programes promoguts per organismes públics (5,22) la majoria dels quals són d'àmbit local i autonòmic. De fet, a Catalunya els programes públics són el factor de suport que obté una puntuació més alta (43%), 15 punts per sobre d'Europa (28%) i 28 d'Espanya (15%).

Aquesta valoració evidencia el reconeixement dels experts al rellevant paper que exerceixen els organismes i les entitats, generalment públics i d'àmbit local, en el foment i suport de la iniciativa emprenedora. En aquest sentit, és important potenciar acords estratègics entre institucions que possibilitin el desenvolupament de programes de suport a l'emprenedoria. I aquesta circumstància es dóna precisament a Sant Cugat del Vallès, on ja fa uns anys que es va materialitzar la que va ser la primera iniciativa de col·laboració públic-privada per promoure el desenvolupament de projectes de nova empresa al municipi, en la qual participa activament la Cambra en el marc de les actuacions estratègiques que dur a terme l'entitat per fomentar l'esperit emprenedor, juntament amb l'Ajuntament de Sant Cugat, l'associació Sant Cugat Empresarial, ESADECREAPOLIS i SC Trade Center. Un exemple del resultat d'aquesta bona entesa i treball conjunt per millorar l'entorn emprenedor n'és el BeBUSINESS SANT CUGAT.

La vuitena edició de la Jornada d'Emprenedoria, que per sisena vegada consecutiva s'ha celebrat al municipi de Sant Cugat del Vallès, aquest any s'ha emmarcat dintre del BeBUSINESS SANT CUGAT, un nou esdeveniment anual destinat al públic emprenedor que ha incorporat noves activitats entorn el tema escollit per aquest any 2016: les vendes, raó de ser i el que sustenta el projecte empresarial. Aquesta temàtica s'ha abordat des de diferents punts de vista en cadascuna de les activitats que han integrat el BeBUSINESS SANT CUGAT. En concret, el Concurs d'Emprenedoria celebrat el 25 d'octubre ha tractat sobre la venda del mateix projecte, la 8a Jornada d'Emprenedoria celebrada el 26 d'octubre s'ha centrat en la venda de productes i serveis pròpiament i, per últim, el MEETUP del dia 27 d'octubre s'ha focalitzat en la cerca de l'increment de les vendes gràcies a les col·laboracions empresarials.

El BeBUSINESS SANT CUGAT ha tingut una bona acollida entre emprenedors i emprenedores, que han pogut escollir l'activitat que més s'ha adaptat a les seves necessitats de coneixement i experiències d'acord amb el moment en què es troba el seu projecte empresarial, fet que ha possibilitat que els coorganitzadors hàgim complert l'objectiu que ens marcàvem pel BeBUSINESS SANT CUGAT: que esdevingui una plataforma d'alta qualitat relacional i útil per afavorir la projecció de les iniciatives i les activitats dels emprenedors, amb una nova dimensió, on les bones idees, els projectes sòlids i la il·lusió siguin els protagonistes any rere any.