Si no hi ha competència, no hi ha mercat. És més fàcil vendre a qui ja té el teu producte. No parlis, escolta. No tinguis totes les respostes. Al teu client li agrada saber que les coses et van bé.
Error 1: a menys competència millor
Si no existeix competència només significa una cosa: no hi ha mercat. Si no existeix mercat significa que has d'evangelitzar, educar al públic. I això requereix temps, diners i un esforç molt més gran que robar-li una porció de mercat a la competència.
Error 2: em forraré, hi ha molts que encara no fan servir el meu producte
Fracassaràs. És molt més fàcil vendre a qui ja ha consumit el teu producte o de la competència en el passat. I com més vegades ho hagin fet, millor. Si et sembla contra intuïtiu, prova-ho i ho entendràs.
Hi ha una rondalla que diu que dos venedors de sabates, un expert i l'altre novell, van anar a un petit poblat al desert. Quan el venedor novell va veure que cap habitant portava sabates es va alegrar creient que vendria molt, el venedor expert es va posar a plorar.
Error 3: explicar-ho tot sobre el teu producte
El primer que aprendràs amb qualsevol llibre o curs de vendes: com menys parlis més vendràs. El que realment vol el client es sentir-se escoltat. Limitat a respondre dubtes.
Error 4: saber tot sobre el teu producte
No has de tenir totes les respostes. Fins i tot, encara que les tinguis, és una bona idea dir "no ho sé, ho haig de consultar" unes quantes vegades al llarg d'una conversa amb un client. El teu client percebrà confiança i seguretat.
Error 5: ser el més humil
La humilitat i austeritat no venen. Fins i tot en època de crisi tot el món sembla desitjar-te el contrari, com millor et funcionin les coses més et voldran contractar. El teu èxit és per al teus clients una garantia de qualitat del teu treball. I més quan és difícil d'aconseguir. Així que si la vida et somriu, no ho amaguis, ensenya-ho i explica-ho (però amb compte de no fer-te pesat).