'business conector' y 'entrepreneur'

Cinc minuts per seduir un inversor

26 de Setembre de 2013
Albert Planas
Alhora d'enfrontar-se a possibles inversors per presentar la teva idea de negoci s'han de tenir en compte molts factors, doncs tots sabem que el diner és poruc, i si no transmets confiança, serietat, compromís, lideratge, una boníssima idea empresarial, bons socis, etc., etc., etc., el possible inversor desconnectarà (vol dir haurà fugit) al cap de pocs segons de la teva presentació.

Podríem dir que hi ha tres moments de la veritat, donant per fet que s'han preparat bé tots els deures: 1) La presentació al fòrum en qüestió, 2) les mini entrevistes immediatament després al fòrum, el networking que diem i 3) la reunió en profunditat agendada amb posterioritat per a inversors realment interessats.

 

En aquestes etapes SEMPRE cal seduir a l'inversor. Moltes vegades pensem que els inversors estan comprant un projecte, però cal tenir clar que és molt més important qui és i com és l'emprenedor que el lidera.

1) Cal cridar l'atenció i mantenir el nivell d'interès durant els pocs minuts que es disposen per presentar el negoci. Cal saber que la rellevància de la inversió s'ha d'adequar al rendiment futur promès. Cal ser creïble. Generalment els organitzadors del fòrum t'hauran assessorat i estructurat la presentació. No cal oblidar:

 
  • Breu estudi de mercat i que resolt o a quines necessitats respon el teu negoci
  • Avantatges competitives
  • Competència
  • Mercats potencials , escalabilitat i canals de venda
  • Clients i aliances claus
  • Compte de Resultats actual i futures. Projeccions financeres i de tresoreria
  • Estratègia a mig/llarg termini
  • Equip directiu, inversors inicials
  • Proposta d'inversió i rendibilitat esperada. Necessitat de rondes futures. Sortides per l'inversor.

2) El contacte "tu a tu" és el que pot generar el feeling per decidir-se finalment o no a seguir estudiant el projecte

  • El contacte visual
  • Gesticulació
  • Escolta activa
  • Empatia que no "fer el pilota"Intercanvi de targetes professionals
  • Suggerir una cita
  • Enviar un e-mail d'agraïment i recordatori

3) Cal aportar la documentació necessària i ben estructurada. Donar peu a què les preguntes les pugui respondre altres persones de l'equip que coneixen i demostrin el mateix compromís que tu. I també:

  • Detall d'operacions
  • Clients que han testat o contrastat el teu producte o servei
  • Espai de treball recordant que som una start up
  • Presentació d'algun altre soci compromès i il·lusionat amb el projecte
  • Detall de la innovació del producte, dels canals de distribució, de la promoció i els preus de venda