asesora en ventas de la patronal Cecot

El perfil del venedor del 2014

31 de Gener de 2014
Mónica Mendoza

En un mercat tant saturat d'oferta com l'actual amb un client més exigent, infidel i amb més recursos per comparar preus sense sortir de casa seva, la figura del venedor recobra la importància deguda.

El perfil del venedor de 2014 no té res a veure amb el de fa 20 anys. Més que un venedor és un assessor, un partner que ajudi al seu client a créixer.

Un venedor professionalitzat, que coneix eines tecnològiques, que fa una venda consultiva, que va més enllà de la descripció de les característiques del producte i que té l'habilitat de defensar el preu quan no presenta la oferta més econòmica.

Parlem d'un venedor que a més de conèixer el producte, el mercat i el competidor, fa ús de les eines de la intel·ligència emocional. Sap escoltar, empatitzar, fer ús de la comunicació no verbal i és tolerant a la frustració, ja que acostuma a automotivar-se darrera de cada "no".

No en va, continua sent una de les ofertes més demandades als portal de feina, en plena recessió econòmica i reestructuració de llocs de treball.

El bon venedor no és el que sap més del producte, sinó el que sap generar confiança i gestionar-se millor internament. El coneixement del producte i del mercat, avui dia es pressuposen.