En un mercat tant saturat d'oferta com l'actual amb un client més exigent, infidel i amb més recursos per comparar preus sense sortir de casa seva, la figura del venedor recobra la importància deguda.
El perfil del venedor de 2014 no té res a veure amb el de fa 20 anys. Més que un venedor és un assessor, un partner que ajudi al seu client a créixer.
Un venedor professionalitzat, que coneix eines tecnològiques, que fa una venda consultiva, que va més enllà de la descripció de les característiques del producte i que té l'habilitat de defensar el preu quan no presenta la oferta més econòmica.
Parlem d'un venedor que a més de conèixer el producte, el mercat i el competidor, fa ús de les eines de la intel·ligència emocional. Sap escoltar, empatitzar, fer ús de la comunicació no verbal i és tolerant a la frustració, ja que acostuma a automotivar-se darrera de cada "no".
No en va, continua sent una de les ofertes més demandades als portal de feina, en plena recessió econòmica i reestructuració de llocs de treball.
El bon venedor no és el que sap més del producte, sinó el que sap generar confiança i gestionar-se millor internament. El coneixement del producte i del mercat, avui dia es pressuposen.