Directora Fundación Cecot Formación

Els 'Business Games': simular per aprendre

18 d'Octubre de 2014
Eulàlia Martínez
Els business games o jocs de negocis són una nova manera de donar valor afegit a la formació contínua que les empreses necessiten. Contrastats per moltes universitats i escoles de negocis d'arreu del món, els Business Games representen un entorn simulat, en el qual els alumnes hauran de treballar en equip per superar els reptes que es plantegen al mateix joc. En aquest joc, el formador actua com a dinamitzador, a més de ser el responsable de garantir l'assoliment dels coneixements dels continguts formatius dels cursos.

Els objectius queden perfectament reflectits en la dinàmica del joc i pel fet que els alumnes debatin i arribin a acords i consensos sobre com afrontar les diferents tasques i els possibles reptes, i actuant en tot moment com un equip cohesionat. El Business Game està pensat de manera que cada alumne interpreti un rol específic en una empresa simulada.

Cada participant té assignades unes tasques i responsabilitats, tant individuals com de grup, amb l'objectiu de posar en pràctica els coneixements teòrics i pràctics que s'han dut a terme durant l'acció formativa, aquest joc està basat en un escenari real, tan real com que equivocar-se té conseqüències, per això és una excel·lent manera d'aprendre.

Posant en pràctica aquest joc els alumnes obtenen una sèrie de beneficis clars:

 Millorar l'experiència formativa, ja que d'una manera molt amena l'alumne assoleixi els objectius formatius a través del joc, facilitant i agilitant la comprensió dels conceptes teòrics objecte d'estudi, millorant així, la seva retenció.

Aconseguir una aplicació pràctica gairebé immediata, ja que a l' enfrontar-se de forma entretinguda als problemes reals amb els quals s'enfrontaran en el seu futur professional, s'adquireix una dinàmica àgil a l'hora de prendre decisions.

Enfortir les capacitats de treball en equip, ja que treballar en equip és la pedra angular de tots els Business Games. La paraula consens és la més utilitzada durant els torns de simulació, enfortint les competències relacionades amb l'empatia, tan necessàries en avui en dia en qualsevol entorn laboral.

 I per últim, millorar les habilitats informàtiques dels alumnes, ja que a través del joc es veuen obligats a posar en línia els seus coneixements tecnològics.