fundador y director ingeniero de AnyDesk

Els cinc errors més freqüents del teletreball

25 de Març de 2017
Philipp Weiser, fundador i director d'AnyDesk

No importa si un està de vacances, de viatge comercial o a casa: el teletreball és una realitat. L'accés a l'ordinador de l'oficina des de qualsevol dispositiu i a qualsevol moment ofereix una gran flexibilitat i comoditat, alhora que pot resultar molt eficaç. Però perquè el teletreball sigui un èxit, és necessari emprar un programari d'escriptori remot adequat i fer un ús correcte del mateix.

Aquests són els cinc pecats capitals del teletreball que qualsevol usuari hauria de tenir en compte al moment d'utilitzar una eina d'escriptori remot:

1. Descuidar la seguretat del programari
Quan s'accedeixi de forma remota a informacions i dades importants de l'empresa, la qüestió de la seguretat té una importància vital. Els usuaris no poden deixar-se enganyar per promeses publicitàries, sinó comprovar detalladament les qüestions tècniques pel que fa a seguretat descrites pel proveïdor. Una encriptació permanent, basada en un protocol estàndard com, per exemple, el TLS -que s'utilitza també per a la banca online-, és imprescindible per realitzar una connexió remota. Resulta igualment necessari un procediment d'autenticació segur, per poder inhibir l'accés de tercers.

2. Mal ús de contrasenyes i codis d'accés
Sempre és convenient tractar de protegir al màxim les contrasenyes personals i els codis d'accés, però més quan s'utilitzen sistemes d'accés remot. Un dels errors més comuns segueix sent tenir en una nota en la pantalla de l'ordinador contrasenyes d'accés, o bé tenir una contrasenya massa curta i molt siemple. La millor solució és seleccionar una contrasenya pròpia i extensa per a cada accés; oracions i frases lleugerament modificades poden memoritzar-se amb facilitat i ofereixen un alt nivell de seguretat. També pot resultar molt útil l'ús d'un administrador de contrasenyes.

3. Descurar el rendiment
Teletreball a través d'Internet pot ser una experiència fascinant i extremadament pràctica, però també alguna cosa frustant quan apareixen problemes importants i quan les accions s'executen amb retard en l'ordinador remot. Sovint, no és per culpa de la connexió a Internet -que sol oferir un ample de banda suficient-, sinó que l'embús més aviat es produeix per la pròpia aplicació d'accés remot. Al triar un programari d'escriptori remot, els usuaris haurien de tenir en compte aspectes com la velocitat del fotograma, la latència i també el volum de dades transmeses durant la connexió.

4. Saltar-se el departament de RRHH i el comitè d'empresa
Especialment en empreses grans, el teletreball pot comportar qüestions empresarials i de dret laboral. Existeix en l'empresa un acord pel que fa al tema de l'oficina domèstica, per exemple, en forma de conveni col·lectiu? Les normes de protecció de dades i altres qüestions regulatòries també tenen importància i és necessari avaluar-les prèviament per evitar problemes.

5. Maneig clar i fàcil
El teletreball mitjançant escriptori remot serveix realment quan funciona de forma simple i sense grans obstacles, sobretot si els seus usuaris no són experts informàtics. Així, s'agraeix que la solució d'accés remot sigui de maneig clar i fàcil, i que contingui solament els features necessaris. Així, les funcions més avançades o per a usuaris professionals com a administradors o informàtics queden reservades per a aquests i no fan més pesada la solució de forma innecessària.