director General de Cyberclick Group

Emprenedors en constant aprenentatge

17 de Juny de 2015
David Tomàs
Les oportunitats d'aprendre ens envolten i les hem d'aprofitar. Els emprenedors som eterns estudiants, dins un reciclatge continuat professional que ens ha d'ajudar a tirar endavant el nostre negoci per aconseguir que sigui un èxit.

És cert que no totes les start-ups arriben a consolidar-se, però les que tenen més oportunitats de superar el seu primer any de vida tenen al darrere joves empresaris que compleixen aquests tres requisits:

• Il·lusió i motivació.

Tenir una idea creativa i un projecte empresarial ben desenvolupat, que hagi estudiat el mercat i les necessitats reals del públic objectiu.

• Ser autodidacta i estar al dia de les novetats del nostre sector. A cada moment sorgeixen noves eines i coneixements i és necessari que estiguem al dia. Descobrint nosaltres mateixos les fonts d'informació, ja que no tot es pot aprendre a centres universitaris o a través de cursos.

Un bon emprenedor és inquiet i es qüestiona contínuament com pot millorar: tan ell mateix, com el seu equip, el funcionament de l'empresa i la relació amb els clients. En una educació continua i escoltant les suggeriments que se li fan. Com més sàpiga, més prosperarà.

Però, l'aprenentatge no només te l'aporten els altres, sinó que el generes tu mateix a través de la pràctica. Aplicant una mentalitat científica i convertint el teu projecte empresarial en un laboratori. Descobrint, experimentant i fent proves, sense tenir por a l'equivocació, ja que dels errors és d'on sorgeix l'autèntic coneixement. Darrere un èxit sempre hi ha experiències fallides, que ens han ajudat en el nostre camí. Com digué Edison, "no m'he equivocat. Simplement, he trobat 10.000 maneres que no funcionaven".

Aquesta motivació per sempre estar al dia de l'actualitat del teu sector, també ha de ser part del core del teu negoci. Implicant a tot l'equip humà i ajudant a què cada persona es formi en allò que li interessa. Així aconsegueixes millorar les capacitats del grup i que aquest es senti més realitzat, feliç, compromès amb l'empresa i que tots naveguin en el mateix rumb empresarial.

Importants emprenedors dediquen moments específics a auto educar-se. Bill Gates dues vegades en l'any es retira del món durant una setmana. Aquestes Think Week li serveixen per fer recerca, llegir, pensar, redefinir els seus reptes de vida i posar en ordre les idees. O Mark Zuckerberg, que el 2015 s'ha proposat llegir un llibre cada dues setmanes i comparteix les seves lectures amb els 30 milions de seguidors que té – gran club de lectura.

Els darrers anys institucions públiques i privades han incentivat iniciatives per donar suport als emprenedors. Són bones oportunitats per estar al dia, compartir experiències i obtenir ajuda per les diferents etapes de creació d'una start-up. Justament, els dies 1 i 2 de juliol se celebrarà el BizBarcelona, una cita d'interès pels joves empresaris.

Vols anar al Saló BizBarcelona? Participa al sorteig i emporta't una de les 10 entrades dobles que sortegem entre els lectors de VIAempresa.