asesor en telecomunicaciones de la Unión Empresarial de la Anoia

Fer trampes al solitari

09 de Febrer de 2016
Xavier Calvet
"Apreciado cliente: Relacionado con el tema del cierre de la central que hemos tratado vía telefónica, te adjunto el detalle de los números afectados de la central de Girona

-972XXXXXX con su correspondiente DDI'S 
-972XXXXXX 

La fecha de apagado de la central es el 8/5/2016. Te reitero la urgencia del tema para contratar el servicio fusion cloud y quedo a tu disposición para lo que puedas necesitar. 

Saludos"

Ara mateix, pots estar pensant, que carai significa això? Molts petits i mitjans empresaris de la comarca de l'Anoia i d'arreu del país començaran a rebre correus com aquest del seu comercial de Telefònica o bé del comercial del distribuïdor de torn que fa la feina bruta de Telefònica als municipis més petits. Segur que et preguntes: Com m'afecta això com a empresari? Què he de fer? Intentaré explicar-ho clar i resumir-ho molt fàcilment.

La gran operadora en telefonia a l'Estat està començant a tancar les centrals de coure, aquelles que donaven servei de línies analògiques i digitals. Tanquen les centrals que donen aquest servei perquè són molt costoses de mantenir.... I els clients? Als clients se'ls ofereix un servei anomenat fusion empresas cloud. En resum: ja no donaran servei de línies perquè és massa car el manteniment, a canvi t'oferiran una centraleta virtual al núvol a través de la fibra o l'ADSL.

El client, que no és expert en aquest tema, pensa que es quedarà incomunicat i contracta la centraleta virtual....I comet un gran error que haurà de pagar durant els pròxims quatre anys a canvi del servei, perquè la centraleta mai serà del client. Amb l'arribada de la fibra a molts municipis, les empreses tenen la llibertat d'escollir com amb qui contracten el servei. Però les grans companyies, per no voler perdre el monopoli, utilitzen el missatge de la por. A tots els que estiguin rebent aquests correus de la por.... Abans de firmar res, mireu-vos bé que firmeu.

Fem números. Per a una empresa que té una oficina amb quatre aparells i un sol número de telèfon, el cost total mensual del servei fusion empresas cloud seria d'uns 150 euros al mes, a quatre anys 7.200 euros. En canvi, si compres la teva pròpia centraleta IP, fas una petita inversió d'uns 1.000  euros, obtindràs un cost mensual d'uns 9 euros al mes, per sempre. Aquest és el preu real de què costen les comunicacions un cop superada la limitació del monopoli.

I al discurs de la por i la incomunicació, només dos exemples molt clars: El passat estiu, Telefònica va deixar sense Internet durant dies desenes d'empreses al polígon industrial de les Comes... Va passar res? Han assumit algun cost per deixar sense servei les empreses?

Aquest mes de desembre, Vodafone va incomunicar l'Ajuntament d'Igualada durant 12 dies.... Va passar res? No, no passa mai res...

Aneu amb compte.