consultora en Recursos Humanos y Formación a PIMEC

Formació en idiomes?

11 de Gener de 2014
Claudia Canes
Tots sabem que cal enfortir les nostres empreses per fer-les més competitives en un entorn on la globalitat és un fet inqüestionable. Però poques se centren a potenciar i a dotar en habilitats els seus comandaments i col·laboradors. L'empresa que avui és competitiva és la que té un model formatiu orientat a les necessites dels professionals que les integren, lligat a l'estratègia de negoci.

Els últims anys hem pogut copsar com la necessitat d'internacionalització i obertura de nous mercats estava vinculada a la necessitat de millorar els coneixements d'idiomes dels nostres treballadors, potser l'assignatura pendent en qualsevol entorn professional.

Des de fa uns anys, a l'hora de realitzar el reclutament de persones amb idiomes per a integrar-les en departaments d'exportació, compres o qualsevol altre amb un component internacional, ens trobem amb greus dificultats per aconseguir candidatures que aportin el mínim nivell exigible i, no cal dir-ho, quan cerquem persones poliglotes amb coneixements de dues o més llengüesestrangeres.

La importància de l'educació des de la infància és de vital importància i el disseny del currículum formatiu en idiomes des de l'escola fins a la universitat, amb la possibilitat que els nostres joves estudiïn i es formin en altres països, serà un factor que ens permetrà tenir bones oportunitats en el futur.

Què hem de fer des de la pime davant aquestes mancances del mercat de treball? Crear programesformatius propis amb l'objectiu d'enfortir el nostre perfil i guanyar en oportunitats. Si perdem de vista que prendre consciència que la formació i el desenvolupament són la millor inversió, també perdrem de vista una de les principals regles de joc en un mercat cada cop més exigent.