consultora de comunicación y formadora in-compañero

L'èxit d'una presentació

13 de Desembre de 2013
Maria Muñoz

El primer pas per triomfar en una presentació és saber a qui ens adrecem. Pots pensar que ets un expert en el teu tema, que coneixes els últims avanços, que portes 20 anys treballant i investigant en el tema... No és suficient!

L'èxit d'una presentació no depèn de tu. Depèn del teu públic. Qui decideix si el teu discurs ha estat bo i ha enriquit les seves vides són totes les persones que estaven presents. I per això, aquí et relaciono nou punts bàsics que has de conèixer per avançat del teu públic:

 
  1. Per què assistiran a la meva presentació? Quins objectius persegueixen?
  2. Què saben del tema?
  3. Quin és el seu perfil? Sexe, edat, idioma, professió, hobbies, estudis, família...
  4. Venen per plaer o obligats?
  5. El seu interès és personal o professional?
  6. Quants són?
  7. On ens trobarem? Com és la sala? De quins recursos disposo?
  8. A quina hora ens veurem?
  9. Què fan abans i després de la presentació?


Sense públic, no hi ha presentació. Si conec el meu públic, puc adaptar-me a ell i cobrir les seves necessitats... fins i tot podré superar les seves expectatives.

Al segle XXI tenim un públic exigent, molt ben preparat, que no es conforma en escoltar i "assimilar" conceptes. Té una opinió pròpia i vol compartir-la. Per tant, us proposo fer presentacions on impulsem la seva participació. A partir d'ara donaré molta més importància al meu públic. Tot un repte!