El coneixement de producte és una de les claus bàsiques per aconseguir la confiança dels nostres clients. El secret és conèixer perfectament els nostres productes i solucions; per fer-ho, hem de fer servir el model de conversió, basat en unes característiques, avantatges i beneficis.
Les característiques engloben tot allò què és el nostre producte. Són avantatges totes les millores competitives que aporten sobre la nostra competència i són beneficis, el què farà, com ho farà, quan ho farà per a cada client que recorri al producte.
Pas 1: per a totes les característiques del teu producte, troba tots els avantatges competitius que superen als productes de la competència.
Pas 2: per a cada avantatge, defineix els beneficis (en clau de client) que aporten.
Pas 3: per a cada benefici, escriu i desenvolupa l'argumentari en el qual basaràs el teu discurs comercial.
Amb això aconseguiràs un guió comercial potent, sostenible, variat i adaptable a cada necessitat concreta, un discurs creïble, veraç i lògic.
D'aquesta manera aniràs coneixent cada vegada més els teus productes, analitzant-los des de diferents possibilitats i des de la mirada del client. Et convertiràs en un expert, elevant el teu nivell competencial tècnic i augmentant la capacitat de generar confiança en els teus clients.