La
formació de les persones treballadores no hauria de ser una finalitat en sí mateixa sinó que s'hauria de veure com un
servei a disposició de la
direcció de l'empresa, justament per ajudar a aconseguir-ne els objectius fixats.
Està demostrat que una
formació empresarial és eficaç quan ajuda a la direcció a acomplir amb els seus objectius. És per això que no hi hauria d'haver una desconnexió entre l'
estratègia de l'empresa i el
pla de formació. Desvincular formació i estratègia condueixen a poca
eficàcia i poca
rendibilitat. Per tant, cal assegurar la relació de la formació amb components estratègics que generin guanys i ajudin a entendre que la formació és una
inversió. I, evidentment, s'ha de poder avaluar. L'
avaluació comença en la pròpia planificació, en la detecció de les necessitats formatives, i durant el disseny i impartició de les accions, per acabar podent avaluar els coneixements, les habilitats i les actituds adquirides durant el procés formatiu.
No es pot parlar d'
internacionalització, innovació, tecnologia punta si no van de la mà de la formació que requereixen els treballadors/es que ho han d'impulsar i dur a terme. En aquest sentit, les empreses de qualsevol tamany i sector d'activitat saben que tenen al seu abast entitats que com la nostra dissenyen plans de formació a mida per a les seves necessitats i les ajudem a trobar
fórmules de finançamentper poder-ho executar.