Directora Fundación Cecot Formación

La formació ha d'estar lligada als objectius d'empresa

09 de Juliol de 2013
Eulàlia Martínez
La formació de les persones treballadores no hauria de ser una finalitat en sí mateixa sinó que s'hauria de veure com un servei a disposició de la direcció de l'empresa, justament per ajudar a aconseguir-ne els objectius fixats.

Està demostrat que una formació empresarial és eficaç quan ajuda a la direcció a acomplir amb els seus objectius. És per això que no hi hauria d'haver una desconnexió entre l'estratègia de l'empresa i el pla de formació. Desvincular formació i estratègia condueixen a poca eficàcia i poca rendibilitat. Per tant, cal assegurar la relació de la formació amb components estratègics que generin guanys i ajudin a entendre que la formació és una inversió. I, evidentment, s'ha de poder avaluar. L'avaluació comença en la pròpia planificació, en la detecció de les necessitats formatives, i durant el disseny i impartició de les accions, per acabar podent avaluar els coneixements, les habilitats i les actituds adquirides durant el procés formatiu.

No es pot parlar d'internacionalització, innovació, tecnologia punta si no van de la mà de la formació que requereixen els treballadors/es que ho han d'impulsar i dur a terme. En aquest sentit, les empreses de qualsevol tamany i sector d'activitat saben que tenen al seu abast entitats que com la nostra dissenyen plans de formació a mida per a les seves necessitats i les ajudem a trobar fórmules de finançamentper poder-ho executar.