asesor de presidencia de PIMEC Comercio

La reinvenció del comerç: el salt al progrés

24 de Març de 2015
Miquel de Garro
Com en la majoria de les coses, sempre és positiu ampliar la perspectiva sobre allò que ens interessa amb la finalitat d'adquirir la visió més àmplia possible, i així ser capaços d'enfocar els objectius cap als quals ens volem dirigir; i, per descomptat, en el sector del comerç, també cal fer-ho. En aquesta línia, s'ha d'entendre el comerç com un sector dinàmic i evolutiu, no pas immutable, per això des de PIMEC Comerç tenim la ferma intenció d'avançar cap al progrés i assolir l'adaptació al segle XXI.

El relleu generacional del petit comerç es troba en un impàs delicat; la supervivència de la botiga de barri depèn en gran part de la seva adaptació a l'entorn actual. Això no significa en absolut deixar enrere els costums ni les tradicions, ans al contrari, es tracta de nodrir-se'n per fonamentar i alhora consolidar un model innovador i optimitzat.

Partint doncs d'aquesta concepció, s'ha de valorar la potencialitat de les noves tecnologies –tan presents en la nostra vida diària-, i utilitzar-les en benefici dels comerciants per tal de fer aquest salt tan necessari al món digital. Aquesta evolució ha de ser entesa com una eina complementària a la botiga física, per donar un valor afegit a l'activitat del comerciant i dotar-lo d'un aparador virtual que l'ajudi a obrir nous canals no només de venda, sinó sobretot de promoció, màrqueting i fidelització de clients.

Enguany PIMEC Comerç serà present a la nova edició de l'eShow 2015, que es consolida com el saló de referència dedicat al comerç electrònic, màrqueting digital, hosting & Cloud, Social Media, Mobile i Internet of Things, amb les solucions més innovadores en tecnologia i serveis per tal que els negocis tinguin èxit al món online. La patronal estarà durant dos dies a la fira, on els tècnics especialitzats assessoraran els comerciants perquè puguin desenvolupar el pla de negoci i l'estratègia de màrqueting digital, els mostraran les millors eines tecnològiques perquè el seu projecte sigui una realitat.

I és que el canvi de paradigma i de tendències dels últims anys s'ha de veure com una nova oportunitat per a reinventar-se; per a progressar. Es tracta d'estar més a prop dels nostres clients en tots els nivells, perquè al final, siguin ells els que s'apropin a nosaltres. En definitiva, l'èxit d'aquest progrés rau a saber trobar l'equilibri entre el valor afegit que proporciona el tracte humà del comerç tradicional i les infinites possibilitats que ens brinden les noves tecnologies. Així, serem imparables.