Com en la majoria de les coses, sempre és positiu ampliar la perspectiva sobre allò que ens interessa amb la finalitat d'adquirir la visió més àmplia possible, i així ser capaços d'enfocar els objectius cap als quals ens volem dirigir; i, per descomptat, en el sector del comerç, també cal fer-ho. En aquesta línia,
s'ha d'entendre el comerç com un sector dinàmic i evolutiu, no pas immutable, per això des de PIMEC Comerç tenim la ferma intenció d'avançar cap al progrés i assolir l'adaptació al segle XXI.
El relleu generacional del petit comerç es troba en un impàs delicat;
la supervivència de la botiga de barri depèn en gran part de la seva adaptació a l'entorn actual. Això no significa en absolut deixar enrere els costums ni les tradicions, ans al contrari, es tracta de nodrir-se'n per fonamentar i alhora consolidar un model innovador i optimitzat.
Partint doncs d'aquesta concepció, s'ha de valorar la potencialitat de les noves tecnologies –tan presents en la nostra vida diària-, i utilitzar-les en benefici dels comerciants per tal de fer aquest salt tan necessari al món digital.
Aquesta evolució ha de ser entesa com una eina complementària a la botiga física, per donar un valor afegit a l'activitat del comerciant i dotar-lo d'un aparador virtual que l'ajudi a obrir nous canals no només de venda, sinó sobretot de promoció, màrqueting i fidelització de clients.
Enguany PIMEC Comerç serà present a la
nova edició de l'eShow 2015, que es consolida com el saló de referència dedicat al comerç electrònic, màrqueting digital,
hosting & Cloud, Social Media, Mobile i
Internet of Things, amb les
solucions més innovadores en tecnologia i serveis per tal que els negocis tinguin èxit al món online. La patronal estarà durant dos dies a la fira, on els tècnics especialitzats assessoraran els comerciants perquè puguin desenvolupar el pla de negoci i l'estratègia de màrqueting digital, els mostraran les millors eines tecnològiques perquè el seu projecte sigui una realitat.
I és que el canvi de paradigma i de tendències dels últims anys s'ha de veure com
una nova oportunitat per a reinventar-se; per a progressar. Es tracta d'estar més a prop dels nostres clients en tots els nivells, perquè al final, siguin ells els que s'apropin a nosaltres. En definitiva, l'èxit d'aquest progrés rau a saber trobar l'equilibri entre el valor afegit que proporciona el tracte humà del comerç tradicional i les infinites possibilitats que ens brinden les noves tecnologies. Així, serem imparables.