Però el cert és que els comptes anuals estan a l'abast de tothom en el Registre Mercantil i haurien de formar part de l'estratègia de màrqueting i d'imatge de les empreses perquè és difícil pensar que un banc, un proveïdor o un client important no tingui la temptació d'adreçar-se al Registre per poder veure com va l'empresa i quina és la seva imatge. I no parlo únicament de la "imatge fidel" dels seus comptes en l'àmbit comptable, sinó també de la imatge de seriositat i qualitat que pot transmetre la societat mitjançant els seus comptes.
Per exemple, si l'empresa es cenyeix als comptes estàndard, que semblen fotocòpies calcades les unes de les altres, amb escassa informació, plens de "literatura" que no diu res, sense detalls informatius clau per al lector, aquesta empresa dona una imatge d'ocultació, de desídia i de manca de transparència.
Si, en canvi, l'empresa elabora uns comptes personalitzats, on hi hagi els detalls necessaris per entendre'ls, on a més es doni imatge del que és i del que vol fer l'empresa i on el lector trobi respostes a les preguntes que es faria qualsevol persona interessada, aportarà una imatge de seriositat i professionalitat de l'empresa que, sens dubte, la predisposarà millor en les seves relacions.
Cal, doncs, veure la publicació dels comptes no pas com una càrrega, sinó com una oportunitat de poder vendre millor el que som i el que volem fer, complementant l'estratègia corporativa.