directora general Human Capital a Incipy

Les noves fórmules d'Employer Branding

04 de Desembre de 2013
Mireia Ranera

Estudis com els de Gallup, Watson Wyatt, Harvard Business Review.. insisteixen a recordar-nos la relació directa entre el compromís dels treballadors i els resultats de negoci d'una organització.

També demostren l'estreta correlació entre "les empreses més atractives per treballar" amb empleats més motivats, lleials i productius, que a més es converteixen en els millors ambaixadors de la companyia.

Està clar que treballar l'Employer Branding per "retenir el talent" (comprometen els equips) i "atraure el talent" (enamorant i convencent als millors) serà clau per aquelles organitzacions que vulguin ser més competitives i rendibles en un entorn cada vegada més exigent i canviant.

Però, a què ens enfrontem?

1. A una forta caiguda del compromís dels treballadors arran de la situació econòmica, els acomiadaments massius, la incertesa laboral, les retallades pressupostàries en polítiques de recursos humans en formació, compensació i desenvolupament.

2.- A un nou paradigma de relació i atracció del talent amb l'arribada de les xarxes socials.

Què ha canviat?

1.- Ja no va de treballar la marca només amb les persones que busquen feina. Ara el talent es troba a la xarxa, i tot el món pot ser un candidat potencial, estigui en cerca activa de treball i no.

2.- Abans podíem controlar el missatge, ara som allò que diuen de nosaltres. La gent comparteix les seves experiències en línia i és fàcil intuir com és una companyia veient com són i es comporten els seus treballadors a les xarxes.

3.- Construir la nostra marca passa ara pels nostres treballadors. Si els nostres treballadors no estan compromesos i no se senten orgullosos de treballar amb nosaltres, la batalla està perduda.

4.- Conèixer i vigilar la reputació digital importa. Necessitarem saber què diu la nostra companyia, com ens veuen. Sense escoltar no podem definir la nostra proposta de valor, el nostre pla de marca i de comunicació.

5.- Les xarxes socials poden ser el nostre gran aliat, però amb una estratègia i pla d'acció.

6.- Ara es tracta de comunicar què significa treballar en la nostra empresa en comptes de limitar-nos a publicar ofertes de feina, i les webs corporatives de feina o les seccions del web "treballa amb nosaltres" (Corporate careers websites) seran la nostra porta d'entrada i carta de presentació.

7.- Atraure el talent passa per humanitzar les relacions i comunicacions amb els candidats. Un pla relacional i un TRM (Talent Relationship Management) ens permetrà gestionar i mantenir viva la relació i l'interès mutu.

En la nova era digital aconseguir una marca atractiva per a empreses requerirà noves fórmules d'Employer Branding per retenir i atraure el talent, diferents a les que estàvem acostumats.