Directora de Netmentora Catalunya

Màrqueting digital en temps de crisi

29 de Juliol de 2020
Act. 29 de Juliol de 2020
Beatriz De Vicente

La covid-19 ens ha digitalitzat, la indústria es reinventa a marxes forçades. Hi ha oportunitats, només cal buscar-les. DeiaDavid Tomas, cofundador i CEO de Cyberclick que "en una crisi sempre hi ha noves oportunitats i el que arriba primer és el que abans i millor es beneficiarà". Com arribar al client online en moments com l'actual.

 

1. Si no ho mesures, no ho aconseguiràs

Focalitza els teus esforços en accions que compensin la inversió per aconseguir un retorn clar. Un quadre de comandament et permetrà conèixer l'estat de les teves mètriques en temps real i ajustar les decisions de forma precisa. Qualsevol acció ha d'anar acompanyada de dades i expectatives.

 

2. Coneixes el teu buyer?

La millor forma d'ajustar-se al mercat és saber què vol, què necessita el client. Tres bones pràctiques per apropar-te més al teu objectiu: Keyword research / trucades i enquestes / Seguiment daily vs estratègia weekly.

Conèixer i prioritzar a qui et dirigeixes, et permetrà ajustar l'estratègia optimitzant recursos i sense perdre el focus en el valor de la marca.

3. Redistribueix la teva inversió

En les primeres fases d'una crisi, redefineix la forma en què distribueixes el teu pressupost: centra els teus esforços en aquells que volen comprar per augmentar les teves probabilitats. Utilitza estratègies com el remarketing i lookalike per fidelizar el públic potencial i captar l'atenció de grups similars per maximitzar l'impacte.

En segona fase, amb la reactivació, reprèn el model antic on inverteixes també que "et descobreixin".

4. Ets el que publiques

Ets el que publiques. Genera contingut de qualitat per vincular-te al teu client i posicionar la teva empresa.

En moments de crisi, es genera molt soroll. Dos consells:

  • Genera el doble de contingut del que generes fins a dia d'avui o, almenys, genera un contingut més que la teva competència (sempre de qualitat).
  • Durant l'arrencada d'una crisi, no és moment per vendre, sinó per ajudar els teus clients. Entén allò que els preocupa, prepara un llistat de temes, respon online els seus dubtes…

5. Nous mercats, noves oportunitats

El mercat evoluciona i s'adapta a les necessitats que van sorgint, i en aquest camí s'obren noves oportunitats i vies d'explotació. Estigues atent al teu entorn!

En situacions adverses com l'actual, la digitalització es dispara. Es prioritzen nous canals creant ventalls d'oportunitats en mercats potencials. Explora les possibilitats per ser més competitiu i guanyar visibilitat davant el teu públic.