Director del Máster en Comunicación de Moda 080 Barcelona Fashion

Ni frívol ni grandiloqüent

10 de Juliol de 2013
Act. 10 de Juliol de 2013
Josep LLuis Micó

Les facultats de comunicació tradicionalment han despatxat la moda –i, en general, les tendències– amb una certa displicència. Per a la majoria d'acadèmics del nostre entorn, aquesta matèria encara avui no té la suficient entitat per ser incorporada als plans d'estudis com un tema equiparable a la política, l'economia o, fins i tot, els esports.

Per aquesta raó, quan els responsables de certes universitats han donat el pas de tractar aquesta disciplina, habitualment mitjançant postgraus, màsters i doctorats, l'han impregnat de grandiloqüència. Així, les aproximacions a aquest camp es porten a terme de forma predominant a través de la semiòtica, la psicosociologia, la història analítica… I d'aquesta manera s'ha arribat a l'extrem oposat al menyspreu inicial. Doncs bé, el Màster en Comunicació de Moda 080 Barcelona Fashion que s'impartirà a la Facultat de Comunicació Blanquerna (Universitat Ramon Llull) a partir del mes d'octubre neix amb la vocació d'equilibrar amb la màxima naturalitat les múltiples facetes d'aquests dos sectors: la indústria de les tendències i el negoci dels mitjans. Sense complexos d'inferioritat ni traumes per frivolitat.