Les facultats de comunicació tradicionalment han despatxat la moda –i, en general, les tendències– amb una certa displicència. Per a la majoria d'acadèmics del nostre entorn, aquesta matèria encara avui no té la suficient entitat per ser incorporada als plans d'estudis com un tema equiparable a la política, l'economia o, fins i tot, els esports.
Per aquesta raó, quan els responsables de certes universitats han donat el pas de tractar aquesta disciplina, habitualment mitjançant postgraus, màsters i doctorats, l'han impregnat de grandiloqüència. Així, les aproximacions a aquest camp es porten a terme de forma predominant a través de la semiòtica, la psicosociologia, la història analítica… I d'aquesta manera s'ha arribat a l'extrem oposat al menyspreu inicial. Doncs bé, el Màster en Comunicació de Moda 080 Barcelona Fashion que s'impartirà a la Facultat de Comunicació Blanquerna (Universitat Ramon Llull) a partir del mes d'octubre neix amb la vocació d'equilibrar amb la màxima naturalitat les múltiples facetes d'aquests dos sectors: la indústria de les tendències i el negoci dels mitjans. Sense complexos d'inferioritat ni traumes per frivolitat.