experto en productividad y uso racional de la tecnología

Prioritzar l'activitat més immediata

27 de Novembre de 2013
David Torné
Amb massa freqüència ens deixem arrossegar pels imprevistos. Un canvi sobtat de la rutina ens fa canviar el rumb. La resposta a aquest tipus de situacions és fomentar les condicions que et permetin saber què has de fer en cada moment. En altres paraules, tenir un mètode de treball.

Si em permets, m'agradaria proposar-te un experiment. Si ets una persona que gestiona un gran nombre d'assumptes, em refereixo a temes de feina més la gestió d'un elevat nombre de detalls en forma d'interrupcions, trucades, e-mails a contestar, gestió d'urgències... Si ho administres tot a pèl, sense cap forma concreta de treballar (no em refereixo amb una eina o un programari), et convido a conèixer Autofocus.

 

Marca't un dia per començar a treballar amb aquest sistema. Pensant en aquell dia, confecciona una llista de tot el que tens pendent. Arribat el dia, traça una ralla al final de la llista comprometent-te a no afegir -hi més ítems. Si has de sumar quelcom més a la teva recopilació de pendents fes-ho a partir de la línia traçada, en una nova llista.

Ens toca treballar, i ho farem sobre unes normes que defineixen el mètode. En primer lloc fes una lectura ràpida de la llista, t'ajudarà a crear perspectiva del que tens per endavant. En una segona lectura escolliràs la tasca amb la qual començaràs treballant, ja sigui per la seva prioritat o pel seu atractiu, iniciaràs la seva execució dedicant-hi el temps que et sembli oportú. Si no aconsegueixes acabar l'anotaràs de nou al final de la llista tancada (abans de la línia traçada per marcar-ne el final), i tornaràs a llegir la llista per triar-ne la següent.

 

En un procés continuat de lectura-selecció-execució continuat realitzarem totes les tasques. Queda pendent però aquelles que es resisteixen i s'endarrereixen (voluntàriament o no). En aquest punt ens permetem obrir la llista on hem afegit les tasques que anaven sorgint i fem una passada, llegint, seleccionant i duen a terme la feina. Un cop acabat el punt a part hem de prendre una decisió amb les tasques pendents:

Descartar la tasca, tornar-la afegir a la llista oberta canviant-ne la redacció, o afegir-la a la llista amb la mateixa redacció. Un cop processades, donem per acabada la primera llista i passem a treballar en el nou lot de treball.

És una forma de treballar per enfocar en l'activitat més immediata. Un intent per treballar millor encara que creguis que tot funciona. Sobre rails tot flueix d'una altra manera.