El creixement sense pausa de les
compres realitzades a través del mòbil (
mobile commerce) segueix alimentat la
despesa online global. Les estimacions suggereixen que les
vendes generades a través del
comerç electrònic, impulsades pel comerç mòbil i altres variables, augmentaran un 20,1% en 2014, superant els 1,5 bilions de dòlars per primera vegada en l'àmbit mundial.
En el cas d'Espanya aconseguiran els 19 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 13,8%. Aquesta taxa de creixement de l'
e-commerce probablement tendirà a reduir-se lleugerament en 2015, a causa de la maduresa del
mercat, així i tot es preveu que els
comerços vegin un augment de les
vendes online al voltant d'un 17,7%, arribant als 1,77 bilions de dòlars. I en el cas d'Espanya s'espera superar els 22 milions d'euros, la qual cosa representa un augment de l'11,9%.
Així que tots aquells
comerços que ampliïn els seus horitzons per seguir impulsant el
creixement, i facin els moviments correctes per abastar el
comerç transfronterer, poden tenir gran èxit el pròxim any.
Oferir experiències per fidelitzar al consumidor El que abans eren dos móns separats, l'entreteniment i el
comerç, ara convergeixen amb fermesa. Els
consumidors d'avui dia volen comprar envoltats d'una experiència de
compra que reflecteixi els seus gustos, tant a nivell
online com a offline. Per proporcionar aquesta experiència, els
comerços han diversificat la seva
oferta, però sovint s'ha traduït a oferir serveis de forma separada.
En entrar al 2015, els
comerços estan unint aquests diferents elements sota un mateix sostre de la
marca, en tendes online i físiques. Aquest fet, a part de capacitar als
comerços per oferir una experiència millor connectada, també deslliga una enorme
oportunitat per a les
vendes creuades i enforteix la fidelitat dels
consumidors a través d'un complet ecosistema comercial i d'entreteniment.
L'any decisiu per a la moneda virtual La
innovació en el
retail aquest 2014 ha vingut sobretot a través de les noves modalitats de
pagaments, amb la consolidació de la gran quantitat de formes de pagament ja disponibles per als
consumidors, així que esperem veure molt més aquest any vinent.
A més, el 2015 serà l'any decisiu per a les
monedes virtuals, com
Bitcoin, que encara han de destacar en termes de volum de
transaccions, però veurem si aquestes
monedes van a sobreviure com a moneda global, o es van a esvair mentre la legislació i les preocupacions de seguretat limiten la captació de nous
consumidors. Si les
monedes virtuals desenganxen i guanyen en ús i acceptació, veurem un impacte substancial en les transaccions internacionals, un pas massiu cap a un
mercat realment global.
El comerç mòbil continua guanyant terrè A mesura que més
consumidors fan el canvi de l'ordinador d'escriptori a descobrir els
productes a través de
dispositius mòbils, els comerços ja no es podran permetre el luxe d'ignorar el canvi de comportament dels
consumidors.S'estima que l'any 2015 un 33% de les
vendes online es realitzaran a través de
dispositius mòbils. A mesura que aquesta tendència guanya terrè, esperem veure més
comerços invertint en entorns comercials i de
màrqueting mòbil, en un intent de treure profit d'aquest segment en ràpid
creixement. Això, al seu torn, impulsarà una major adopció del comerç multicanal, ja que els
comerços tractaran d'oferir una experiència sense fissures a través de múltiples canals.
Un món d'oportunitats per als comerçosEl
creixement del comerç transfronterer sembla que va a accelerar-se durant el 2015, amb el llançament dels primers mercats veritablement globals, que oferiran als
consumidors l'oportunitat de comprar en
botigues de tot el món.
L'objectiu és també aplanar el camí perquè els comerços tinguin accés a mercats d'altres països i ampliïn així el seu abast internacional. Entrar en
nous mercats a través de plataformes globals oferirà als
comerços l'oportunitat de créixer significativament, sobretot en aquells mercats petits on hi ha un potencial menor per créixer internament.
Les compres socials són entretenimentLes
xarxes socials estan jugant cada vegada més un paper central en el procés de
compra, influenciant tant el descobriment de nous productes com les seves decisions de compra. Als Estats Units, s'estima que les
compres socials van dirigir més de 2.690.000 milions en vendes durant el 2014.
Twitter i Facebook ja han incorporat els botons de "Comprar ara", i en 2015 els
comerços posaran major èmfasi a vendre
productes a través d'aquests canals. No obstant això, amb el
creixement d'usuaris actius de plataformes dissenyades per compartir imatges com Pinterest i Instagram, la innovació en 2015 probablement girarà al voltant de la imatge.
El fet que els
consumidors descobreixin nous
productes mentre comparteixen imatges i organitzin col·leccions d'objectes que els agraden, proporciona als
comerços una
oportunitat enorme per fer que les
compres siguin una experiència atractiva i entretinguda per a aquests
usuaris.