Com a editor, VIA Empresa és un dels projectes que més gratituds i alegries m'han donat. Aquest mitjà va néixer en plena crisi econòmica, els projectes que neixen i sobreviuen entre inclemències són els més forts; les crisis no deixen de ser noves oportunitats. Set anys després, en un nou sotrac humanament més dramàtic, constatem que allò que era només un projecte, avui és un mitjà reconegut per tots els protagonistes de l'activitat econòmica del país.
Set anys semblen poc temps, però per un mitjà de comunicació i en un moment on tot va tan de pressa, és moltíssim. Entre totes i tots, hem fet possible un espai de comunicació, amb mirada positiva, al servei de l'economia real, de la que construeix i fa possible un país d'emprenedors, amb un teixit viu i creatiu i amb una clara vocació de sumar i d'aportar valor afegit a la gestió. VIA Empresa té la voluntat d'informar i també de divulgar i de formar, i en aquests anys hem teixit complicitats amb els principals actors de l'economia del territori: institucions, patronals, cambres de comerç, associacions, universitats. Conjuntament amb les persones que emprenen i fan empresa, i sobretot amb els milers de lectores i lectors, cada dia sou els nostres millors prescriptors.
"Set anys semblen poc temps, però per un mitjà de comunicació i en un moment on tot va tan de pressa, és moltíssim"
VIA Empresa ha crescut, avui en una edició també en castellà i una que parla des del País Valencià. Ho fa en nombre d'usuaris, de pàgines vistes, de temps de lectura i en els diferents perfils de les xarxes socials i el més important, en la interacció amb les persones. Apostem per la qualitat més que per la quantitat, tot i que prop de 200.000 usuaris únics mensuals ens donen suport a i el més important, ho fan amb un alt nivell de fidelitat. El col·lectiu de lectores i lectors ens defineix com un mitjà fresc i innovador, un mitjà que aporta aire net en el neguit del dia a dia, aire net en una estructura mediàtica que sovint respon a interessos que no tenen res a veure amb el paper d'informar i divulgar.
En definitiva, un mitjà que en temps on el que es busca és "pescar clics", ha optat per fer un diari on el més important és la informació i el rigor; valors, feina, implicació, mirada alta i esperit constructiu que prou falta ens fa.
Fent balanç, vull agrair la confiança que ens han donat els nostres anunciants i patrocinadors. Així com les valuoses col·laboracions dels professionals que hi escriuen cada dia. Tot però no haguera estat així sense l'equip de Totmedia i el mestratge d'un periodista de la vella escola, amatent a què el mitjà no es desviï del camí dibuixat, en Carles Flo, i d'un equip jove, motivat i ple de talent. En aquests anys, encapçalat per tres joves periodistes, la Laia Corbella, la Neus Navarro i per en Víctor Costa. Un equip des del primer dia imbuït dels valors que caracteritzen el nostre, el vostre mitjà. Us desitjo que també aquesta crisi sigui una nova oportunitat per a tothom i que l'autenticitat dels valors en surtin reforçats.