CEO de Ellas Deciden

Les noies que revolucionen es diuen WomenZ

29 de Maig de 2018
Gemma Cernuda

Son la generació que liderarà el futur i que està canviant les marques. Són noies, joves, tenen entre 13-24 anys i representen el 30% de la població. Pertanyen a la Generació Zeta, també coneguda com a Centenials o Pivotals. Nosaltres les anomenem WomenZ-Dones Z. Són la generació posterior als tan estudiats, citats i perseguits Millenials.

 

Les WomenZ estan canviant el paradigma de la relació amb les marques, les empreses i com es comuniquen i relacionen amb l'entorn. Però, com són les Dones Zetes?

 

Són feministes. Un 69% s'hi identifiquen sense cap mena de dubte i només volen marques que es mullin i siguin assertives amb la igualtat.

Són cool, és a dir, redefineixen que vol dir ser "guai" i sempre va lligat als valors. Tot el que faci, digui i connoti una marca, comunica i ha de ser culturalment activa i rellevant. Les marques han d'estar on les coses passen, no al revés.

Estan buscant l'èxit: no creuen en la bona sort i l'èxit és sempre i només el resultat de l'esforç; va lligat amb les bones notes i la bona educació. Ser exitoses és bo.

Volen cocrear. Desitgen marques que les tinguin en compte, que els preguntin com volen el producte, que les escoltin i que aconsegueixin el seu producte personalitzat.

Són imperfectes. Celebren l'autenticitat, sense editar ni manipular. Promouen el moviment #BodyPositivity, mostrar-se tal com són les empodera i els dóna seguretat.

Són reals. Fora estereotips. La història de la marca, de qui hi ha al darrere importa molt i esperen de la marca una resposta en temps real. No es creuen ni els herois ni les heroïnes.

Volen transparència. Volen marques autèntiques, i per això seran més infidels amb les marques quan se sentin enganyades. Valoren excessivament la confiança, fins i tot paguen més per marques que tenen una causa i es posicionen.

L'experiència ho és tot. En cada interacció amb la marca volen una experiència. El 43% de les noies relacionen sempre amb música aquesta experiència sensorial. La inclusivitat és crucial: Tot el que sigui divers, que sumi, que sigui inclusiu, serà el que les explicarà millor. Per això donen tanta importància a l'educació, perquè només amb educació la inclusivitat es valora i se celebra.

"La inclusivitat és crucial: Tot el que sigui divers, que sumi, que sigui inclusiu, serà el que les explicarà millor"

Són pràctiques. Aquestes noies han nascut en plena crisi econòmica i han integrat les converses d'economia i parlar de diners des de la taula de casa seva. Per tant, seran conservadores financerament i escolliran compartir: #SharingEconomy. Autodidactes i resolutives com mai: tot el que expliqui un tutorial de Youtube o Siri serà benvingut.

Volen pertànyer. Necessiten sentir que pertanyen a un grup i són part d'un col·lectiu. Esperen que les marques les acompanyin en el moment que han de decidir i que les ajudin en els dubtes. Les marques són expertes.

Són activistes. Són dones inclusives i feministes, per tant, l'activisme està en el seu ADN. Volen estar informades i conèixer les dues cares de la moneda de l'actualitat. 

F.O.M.O (Fear Of Missing Out): La por a perdre's alguna cosa està patent en el seu dia a dia i en el seu comportament. Són addictes a les xarxes socials i tot el que fan ho publiquen, tant elles com la seva comunitat. 

F.O.L.O (Fear Of Leaving Off): La por a ser excloses. L'estatus publicat serà bàsic en la seva pertinença als grups. La parcel·la privada i la pública es confon.

EN-REDades: la xarxa és casa seva i tenen diferents mitjans per expressar-se segons que vulguin dir i obtenir: Instagram, Facebook, Twitter i Snapchat segons convingui. La seva identitat la construeixen en públic i això pot ser un problema que generi ansietats i necessitats psicològiques que mai havíem afrontat abans.

Com veieu, estem davant d'una generació que té les coses molt clares, que venen trepitjant molt fort, que no donen segones oportunitats. Creuen que res ve donat, tot es guanya per esforç i feina ben feta. També és l'etapa vital de les "primeres vegades" de tot (cotxe, compte corrent, Universitat, casa, independència, telèfon, viatges, relacions...). Com a marques hem de donar experiències transparents, autèntiques, musicals, inclusives, entendre-les i acompanyar-les no vendre perquè si, ser curoses amb el medi ambient i mullar-nos amb la cultura, les causes i els valors.

"Hem d'aconseguir ser una marca Verb o Nom, és a dir; fem un Netflix? O prenem un Starbucks?" 

Hem d'aconseguir ser una marca Verb o Nom, és a dir; fem un Netflix? O prenem un Starbucks? I hem d'aconseguir ser útils, convertint-les en les nostres fans, però no en clientes. Humanitzar la relació serà estratègic. NO volem més big data, volem més reflexions, saviesa i claredat per entendre-les millor i ser una societat més ZETA.