Mentre escric el quart lliurament d'aquest diari d'una autònoma en quarantena, sona L'Estoreta Velleta des de l'altaveu d'una furgoneta de l'ajuntament de Paterna. Ens felicita pel Dia del Pare i per la nostra solidaritat en quedar-nos a les nostres cases. Després de donar informació útil per a majors i dependents i demanar als xiquets que pinten un superheroi i el pengen en les seues finestres per a véncer al coronavirus, finalitza l'enregistrament amb el Resistiré del Duo Dinàmic. Una representació sonora d'un dia de Sant Josep inusitat.
Encara que hui siga festiu –solo ho hem notat perquè estava “tot” tancat- continue immersa en la meua FOMO, totalment connectada a Twitter, LinkedIn i Instagram, per aquest ordre. No obstant això, no arribe al punt de frikisme del meu germà xicotet, que té de fons el coronavirus en directe via YouTube, un rigorós live on es pot seguir en temps real el comptador de casos confirmats, morts i altes malalties de tot el món. Les dades s'actualitzen de manera constant amb les rodes de premsa, informacions i dades que va oferint l'Organització Mundial de la Salut (OMS) sobre la pandèmia i d'altres 10 fonts d'informació contrastada.
RoyLab Stats és el nom del canal de Youtube que va posar en marxa aquesta emissió en directe el 26 de gener i que fins ara no ha parat. Tenen quasi 100.000 persones connectades al streaming de manera continuada i diuen que no volen generar pànic o por, sinó presentar la dada perquè el públic puga estar informat de la situació en tot moment.
Per descomptat, té un punt morbós i addictiu, però també té una altra lectura. Una empresa o un freelance situat a Corea del Sud –segons la info del perfil de YouTube- que ofereix serveis de visualització de dades ensenya al món el que és capaç de fer connectant diverses fonts de dades i recopilant de manera molt visual la informació més buscada en aquest moment. Brillant manera de crear porfoli per al futur.
Encara que no sigues una científica de dades, segur que hi ha alguna cosa que pots fer per a compartir el teu coneixement, habilitat, destresa. Exemples no estan faltant aquests dies: entrenadors personals que ofereixen rutines en directe per a tota mena de públics, dermatòlegs, psicòlegs, consultors de marca que ofereixen els seus serveis als qui ho necessiten. I és que aquests dies, en el qual fer màrqueting gratis és una oportunitat si tens el talent necessari, la realitat per a moltes marques és que és difícil trobar l'equilibri en la comunicació perquè les marques necessiten continuar venent els seus productes i serveis, en la mesura en la qual li ho permet el Reial Decret, però han d'espentar perquè els seus treballadors es queden a casa.
Si estàs en l'altre costat, en el dels que no poden oferir serveis, directes en Instagram o Youtube, continguts que visibilitzen el que saps fer, pots aprofitar aquest temps de confinament per a actualitzar el teu perfil digital professional. Una de les queixes més repetides pels meus alumnes és que necessiten molt de temps per a posar a punt els seus perfils en LinkedIn. Doncs bé, ara ho tenim. Dediqueu temps a triar una foto que represente la vostra imatge professional, dediqueu temps a escriure un extracte sobre la vostra trajectòria que construïsca la vostra reputació professional. Compartiu contingut valuós sobre la vostra àrea de coneixement. I sobretot, aprofiteu per a construir una xarxa potent, perquè en aquests temps de ERTOs, serà un del vostre principals actius.
Perquè ara més que mai, valdràs el que val la teua xarxa.