• Parallel, la fi de la paperassa digital

Parallel, la fi de la paperassa digital

La plataforma gestiona l'intercanvi de documents i informació entre les empreses i els clients

Socis de Parallel, Alex Romera, Derek Lou i Santi Albo | Cedida
Socis de Parallel, Alex Romera, Derek Lou i Santi Albo | Cedida
Barcelona
08 d'Octubre de 2020
Act. 14 d'Octubre de 2020

La digitalització ha portat moltes facilitats, però també ha importat inconvenients analògics. Un exemple universal són les cadenes de correu electrònic eternes, en les quals per trobar la informació que interessa s'ha de fer espeleologia digital. En Derek Lou com advocat es trobava perdent hores de feina cercant entre cadenes de correus inacabables la informació dels seus clients. Tan exasperant li semblava que es va llençar a crear una solució: Parallel, una startup incubada a Barcelona Activa, que centralitza l'intercanvi d'informació entre les empreses i els clients eliminant les cadenes de correu.

 

Lou estava treballant Cuatrecasas quan es va adonar que podia crear una solució al farragós problema de la comunicació amb els clients. Com des de petit l'apassionava la programació, crear una plataforma web li suposa un repte apassionant. Tant és així que es va decidir a deixar l'empresa per apostar per la seva pròpia startup. "Durant un temps vaig estar cercant startups o departaments tecnològics on poder entrar d'interí per aprendre, però finalment la gent de Cuatrecasas em va dir que em quedés com a consultor i project manager", recorda l'empresari. Amb la confiança de la companyia al darrere, Lou i els seus dos socis van començar a picar la primera versió de Parallel ja fa un any.

Lou: "Volem que l'escena quotidiana de rebuscar entre 20 correus buscant el document de vital importància que et va enviar el client s'acabi"

"Volem que l'escena quotidiana de rebuscar entre 20 correus buscant el document de vital importància que et va enviar el client s'acabi", resumeix. Però com ho fan? Doncs presentant la seva plataforma com a alternativa. A través de Parallel se centralitza l'intercanvi de documents i informació, de manera que tenim un espai en el qual podem consultar i visualitzar ràpidament els documents que tenim.

 

L'objectiu: la senzillesa

La startup no s'ha volgut limitar a treballar amb els documents enviats, sinó també amb els que necessites. Volen atacar un altre problema recurrent: perseguir als clients perquè t'enviïn la documentació. Parallel detecta quina informació ha penjat el client i quina falta de manera que podem programar recordatoris automàtics. "D'aquesta manera no t'has de preocupar d'anar recordant a la gent que t'enviïn les coses cada dos o tres dies", resumeix Lou. Treballant amb material tan delicat l'empresa hi fica especial atenció a la protecció de dades. "Tots els arxius que fem servir són encriptats", explica el fundador. 

La startup té molt definides les passes que vol seguir per consolidar-se. Per exemple, tenen clar que volen monetitzar el seu servei amb un sistema de subscripció que oscil·larà entre els cinc i els 40 euros, depenent de la mida de l'empresa. El pla de subscripció encara no l'han implementat perquè amb la crisi derivada de la Covid-19 han preferit esperar-se i oferir Parallel de forma gratuïta.

Un altre dels seus moviments futurs és la diversificació de les verticals on treballen actualment. "Ara treballem en la vertical legal i a llarg termini volem explorar més vertical i tenir un encaix més ample al mercat", assegura Lou.